فراخوان اجرای ۸ پروژه صندوق اوپک

۶ م دیماه ،

بینا- آخرین پروژه های مصوب جلسه ۱۴۱ هیات مدیره اوپک در آذرماه سال جاری برای اطلاع انجمن ها و شرکت های ایرانی صادرکننده و تامین کننده تجهیزات و خدمات مهندسی از زمان و نحوه دقیق ارایه اسناد و مدارک شرکت در مناقصه و آغاز فرآیند اجرایی پروژه ها اعلام شد.
به گزارش بینا، ایران طی نامه‌ سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران به این بانک، گزارش کامل ابعاد فنی،‌ مالی، اجرایی، تدارکات و اجزاء ۸ طرح زیربنایی تصویب شده توسط هیات مدیره صندوق اوپک را اعلام کرد.
این طرح‌ها در کشورهای بولیوی، گرادنا، کامبوج، کنگو، کنیا، ماداگاسکار، سیرالئون و تانزانیا به ارزش کل بیش از ۱۷۹۰ میلیون دلار می‌باشد.
بنابراین گزارش، طرح های مذکور در حوزه های حمل و نقل، انرژی، تامین آب و آموزش تعریف شده اند و عملیات عمرانی و تامین تجهیزات و ماشین آلات آنها به روش مناقصه نامحدود بین المللی برگزار خواهد شد.
پروژه ایجاد و توسعه نیروگاه برق زمین گرمایی با ظرفیت ۲۸۰ مگاوات در کشور کنیا با هزینه کل ۱٫۵ میلیارد دلار از جمله طرح های مصوب اوپک که از نظر ارزش کل دارای اهمیت فراوانی است و با مشارکت ۷ نهاد مالی بین‌المللی تامین مالی شده است.
طبق برنامه ریزی مقرر فرآیند مناقصه آن از اوایل سال ۲۰۲۴ و عملیات توسعه نیروگاهها، خطوط انتقال و شبکه توزیع از اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز می شود.
گزارش کامل جلسه ۱۴۱ هیات مدیره اوپک و ابعاد کامل پروژه های مذکور در سایت بانک توسعه صادرات و سایت سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران انتشار یافته است.
صندوق اوپک برای توسعه بین المللی یک نهاد مالی بین‌ دولتی است که در سال ۱۹۷۶ میلادی توسط اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت تأسیس شد.
هدف این نهاد مالی ایجاد و گسترش همکاری میان کشورهای عضو سازمان اوپک و دیگر کشورهای در حال توسعه به عنوان ابراز همبستگی در روابط جنوب- جنوب است.
یکی دیگر از هدف‌های این نهاد کمک به کشورهای فقیر و کم‌درآمد به منظور پیشرفت اقتصادی و اجتماعی این کشورهاست.
گزارش کامل ابعاد پروژه های تصویب شده اوپک را از اینجا (حجم ۵ مگابایت) دانلود نمایید.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.