فراخوان جشنواره سراسری تئاتر تک نفره منتشر شد

سینما و تلویزیون > تئاتر
سومین جشنواره سراسری تئاتر«تک نفره» با اعلام فراخوان در فرهنگسرای نیاوران کار خود را آغاز کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، سومین جشنواره سراسری تئاتر «تک نفره» با هدف کشف و شناخت استعدادهای برتر، توجه ویژه به بازیگری به عنوان اصلی‌ترین رکن نمایش، تولید آثار کیفی با حجم و ابعاد کوچک و تولید آثار متناسب با اجرا در فضای غیر متعارف‌،بهمن ماه سال جاری در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد و بنا بر فرم فراخوان، متقاضیان تا ۱۱ آذر ماه فرصت دارند تا آثار خود را در زمینه مسابقه نمایشنامه‌نویسی و تا اول مهرماه نمایشنامه و طرح برای بخش صحنه‌ای را به فرهنگسرای نیاوران ارسال کنند.

رویکرد مضمونی این جشنواره شامل فرهنگ ایثار و شهادت، بازگشت معنویت برای گذر از بحران‌های مدرن، تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تحکیم بنیان‌های خانواده و تقویت ارزش‌های اسلامی و انسانی است.

در این دوره مسابقه تئاتر تک نفره در دو بخش نمایش با کلام و بدون کلام (پانتومیم و…) ، برگزاری مسابقه نمایشنامه‌نویسی تک نفره و برپایی کارگاه‌های آموزشی در بهمن ماه سال جاری برپا می‌شود.

در قسمت مسابقه تئاتر تک نفره متقاضیان می‌توانند آثار خود را در دو بخش نمایش با کلام و بدون کلام ارایه کنند.

بدیهی است آثار هر کدام در بخش مجزای خود ارزیابی و داوری خواهد شد.

در این بخش علاقمندان می‌توانند با ارایه نمایشنامه یا طرح اجرایی مبسوط (مخصوص بخش نمایشنامه بدون کلام)خواهان حضور در جشنواره باشند.

نمایشنامه و یا طرح‌های ارسالی صرفا باید برای یک بازیگر نگاشته شده باشد.

پس از داوری و بررسی، فرهنگسرای نیاوران به برگزیدگان بخش‌های مختلف در رشته‌های کارگردانی، نمایشنامه‌نویسی، بازیگری، بازیگری بخش بدون کلام جوایزی چون نفر اول هر بخش تا سقف ۳۰ میلیون ریال،نفر دوم ۲۰ میلیون ریال و نفر سوم تا سقف ۱۰ میلیون ریال اهداء می‌کند.

ضمنا جوایزی هم به برترین موسیقی و طراحی صحنه اهدا خواهد شد.

به تشخیص ستاد برگزاری و براساس ضوابط به آثار حاضر در جشنواره، حداکثر ۴۰ میلیون ریال و حداقل ۲۰ میلیون ریال به عنوان کمک هزینه پرداخت می‌شود.

در ضمن آثار حاضر در جشنواره در صورت تایید مرکز هنرهای نمایشی در شهرهای محل تولید اثر با حمایت مرکز هنرهای نمایشی اجرای عمومی خواهند داشت.

در بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی، طبق روال بالا آثاری پذیرفته می شوند که صرفا برای یک بازیگر نگاشته شده باشند و آثار برتر طبق شورای انتخاب چاپ می‌شوند.

جوایز برترین‌ها در این قسمت شامل نمایشنامه برگزیده اول ۳۰ میلیون ریال، نمایشنامه برگزیده دوم ۲۰ میلیون ریال و برگزیده سوم ۱۰ میلیون ریال است.

همچنین در این بخش دو جایزه ویژه نیز به دو نمایشنامه نویس تعلق خواهد گرفت.

در این دوره جشنواره سراسری تئاتر تک نفره در راستای تقویت جنبه‌های مختلف هنر تئاتر،به ویژه تئاتر تک نفره، ستاد برگزاری با بهره‌گیری از استادان نامی این حوزه در محل فرهنگسرای نیاوران کارگاهی عملی و تئوری برگزار خواهند کرد.

در بخش خارج از مسابقه نیز که با تایید شورای انتخاب آثار و از میان تمام نمایش های دیده شده، حد اکثر ۵ نمایش انتخاب و به هر گروه ۱۰ میلیون ریال کمک هزینه پرداخت می‌شود.

علاقمندان باید برای شرکت در این جشنواره، علاوه بر پر کردن فرم تقاضای حضور در جشنواره، مجوز کتبی از نویسنده، مترجم یا ناشر نمایشنامه با قید حضور در جشنواره را ارایه کنند و سه نسخه از نمایشنامه یا طرح مبسوط به همراه فایل آن در محیط (word ) ارسال نمایند.

ارایه آثار می‌تواند از طریق پشت الکترونیکی fn-cth@farhang.gov.ir و یا ارسال به آدرس تهران،انتهای خیابان پاسداران، قبل پارک نیاوران، فرهنگسرای نیاوران، کد پستی ۱۹۵۴۸۵۷۴۱۳ صورت گیرد.

سومین جشنواره سراسری تئاتر تک نفره با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین همکاری اداره کل هنرهای نمایشی به منظور ارتقاء سطح کیفی نمایش به ویژه نمایش تک نفره با تکیه بر تجربیات ارزنده دوره‌های گذشته‌، سومین جشنواره سراسری نمایش تئاتر تک نفره در بهمن ماه جاری و به میزبانی فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار می‌شود.

دوره‌های اول و دوم جشنواره تئاتر تک نفره در سال‌های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۹ با حضور هنرمندان جوان و توانمند تئاتر کشور در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار شد و سومین دوره این جشنواره در سال به میزبانی این فرهنگسرا برگزار شود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.