فراخوان جشنواره سی و دوم منتشر می‌شود/توجه ویژه به بخش مرور

۰۸م اسفند ،

در نشست جشنواره تئاتر فجر؛

اسماعیل عالی‌زاد: تا پیش از پایان سال کارهای مربوط به فراخوان جشنواره سی و دوم انجام می‌شود و تا پایان فروردین ۹۲ منتشر می‌شود و در جدول جشنواره سی‌و دوم بخش قابل توجهی از آثار مربوط به بخش مرور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، نشست بررسی سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با رویکردی به برگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر فجر با حضور قادر آشنا مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی، پیمان شریعتی دبیر اجرایی سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر و اسماعیل عالی زاده دبیر سی و دومین جشنواره تئاتر فجر امروز سه شنبه ۸ اسفند در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

اسماعیل عالی زاد در نشست خبری جشنواره تئاتر فجر بیان کرد: مسئله اساسی اهالی هنر و تئاتر بحث کیفیت آثار نمایشی است که چه در طول سال چه جشنواره‌های مختلف باید نمود پیدا کند، داعیه بزرگی ندارم و وعده برداشتن یک سنگ بسیار بزرگ را نمی‌دهم چون عملی نیست. اما با شناخت موارد پیشین و اتکا به بدنه حوزه تئاتر می‌کوشم گامی کوچک رو به جلو بردارم .

سند راهبردی جشنواره تنظیم می‌شود

دبیر سی و دومین جشنواره تئاتر فجر عنوان کرد: از هفته قبل دوشنبه ۳۰ بهمن دبیرخانه جشنواره راه اندازی شد و ۱۶ جلسه کارشناسی نیز برگزار شده است، اولین وعده‌ای که می‌دهیم تنظیم سند راهبردی جشنواره است که این اتفاق پیش از این‌ها باید می‎افتاد.

وی تصریح کرد: این سند نقشه راهی است که به پشتوانه آن اساسنامه جشنواره نیز تدوین می‌شود، تا پیش از پایان سال کارهای مربوط به فراخوان جشنواره سی و دوم انجام می‌شود و تا پایان فروردین ۹۲ منتشر می‌شود، تلاش کردیم این فراخوان زمانی منتشر شود که همه دوستان فرصت کافی برای آماده کردن و ارسال اثرشان داشته باشند، از سوی دیگر در کنار مسابقه پوستر تئاتر، نمایشگاهی برای تمام پوسترهایی که طراحی شده‌اند برپا می‌کنیم.

عالی زاد گفت: در سی و دومین جشنواره تئاتر فجر به شدت به نظم و برنامه‌ریزی پایبند خواهیم بود و پیش از پایان سال بحث معرفی و اعلام گروه شورای کارشناسان جشنواره را خواهیم داشت، دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر باید از نظرات نخبگان تئاتر بهره بگیرد و از همین امروز اعلام می‌کنم در جدول جشنواره سی‌ودوم بخش قابل توجهی از آثار مربوط به بخش مرور خواهد بود که این به معنای حذف بخش چشم‌انداز نیست اما درصد آثار بخش چشم‌انداز حتما از مرور کمتر خواهد بود.

وی در پایان گفت: از تمامی گروه‎هایی که بعد از جشنواره تئاتر فجر اجرای عمومی دارند و مایلند در جشنواره سی و دوم حضور داشته باشند تقاضای کتبی خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

انتهای پیام/۵۴/۵۳

 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.