فراخوان جشنواره عکس “آخرین برگ درخت” منتشر شد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

فراخوان جشنواره عکس “آخرین برگ درخت” با هدف ثبت تصاویری از جلوه های زیبای پاییز در دو بخش “مستند” و “خلاقه” منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از دبیرخانه دائمی جشنواره های تخصصی عکس؛ وابسته به شرکت فرهنگ فیلم تهران، این شرکت در راستای اهداف فرهنگی و هنری خود قصد برگزاری جشنواره عکس با عنوان “آخرین برگ درخت” با هدف ثبت تصاویری از جلوه های زیبای پاییز در دو بخش “مستند” و “خلاقه” را دارد.
بر اساس این گزارش؛ خلاقیت در عکاسی در تمامی شاخه ‍ های آن از جمله مستندنگاری قابل اعمال است، اما منظور از خلاقه، مفهومی بودن عکس ها و بسنده ننمودن آنها به حضور درخت و برگ، بلکه برقراری ارتباطی مفهومی با این موضوعیت است.
لازم به ذکر است؛ حضور در این جشنواره برای عکاسان و علاقمندان آزاد خواهد بود و هر عکاس می‌تواند حداکثر ۵  قطعه عکس به صورت رنگی یا سیاه و سفید با کیفیت ۳۰۰ dpi و فرمت JPG   را تا تاریخ ۱۵ آذرماه سال جاری همراه با نام و نام خانوادگی نشانی و تلفن تماس به پست الکترونیک akherinbarg@gmail.com ارسال نمایند.دبیرخانه جشنواره، ارسال کننده اثر را صاحب اثر می شناسد، در صورت اثبات خلاف این امر مسئولیتی متوجه برگزارکننده نیست.
بر اساس این گزارش؛ در بخش مستند، عکس‌ها می بایست مستند بوده و پردازش تصاویر نباید خدشه‌ای در رویکرد اسنادی تصاویر وارد نماید .
همچنین؛ دبیرخانه جشنواره اجازه خواهد داشت آثار پذیرفته شده را جهت امور نمایشگاهی، تبلیغاتی، فروش، خیریه و انتشاراتی با رعایت حقوق معنوی صاحب اثر (نام عکاس) استفاده کند.
همچنین؛  هزینه شرکت در جشنواره برای هر نفر ۱۰ هزار تومان می باشد که می بایست به یکی از شماره حساب های ۰۱۰۶۴۵۶۴۰۷۰۰۸ بانک ملی، ۲۰۱۸۱۰۳۶۷۸۵۴۱ بانک پاسارگاد و یا ۸۰۱۸۱۰۱۲۵۸۴۵۹۱ بانک سامان بنام شرکت فرهنگ فیلم تهران واریز شود.
بر اساس این گزارش؛ انتخاب و داوری عکسها ۲۵  آذر ماه و برگزاری نمایشگاه و اهدای جوایز نیز دی ماه ۹۱ خواهد بود و  به نفرات اول تا سوم برگزیده شده در این جشنواره جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
گفتنی است؛ سعید دستوری، مهدی نصرتی و امیر امیری به عنوان داوران جشنواره عکس ” آخرین برگ درخت ” معرفی شده اند./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.