فراخوان دبیر کل سازمان ملل برای ارائه فرصت به یک میلیارد معلول در جهان

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز :  دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی اشخاص دارای معلولیت  ۳ دسامبر ۲۰۲۲ برابر با ۱۲ آذر ماه جاری ضمن اعلام وجود یک میلیارد معلول در جهان خواستار ارائه فرصت به همه اشخاص دارای معلولیت شد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد ؛ متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:

بیش از یک میلیارد نفر از ما با معلولیت زندگی می کنیم. ما باید تمامی موانعی که بر مشارکت و حضور معلولان در جامعه تاثیر می گذارند، شامل نگرش های سبب انگ و تبعیض سازماندهی شده، را برداریم.

در سپتامبرطی “اجلاس عالی مجمع عمومی در باره معلولیت و توسعه”، کشور های عضوملل متحد راه های بسیاری در باره اینکه انزوا نه تنها  بر زندگی معلولان اثر می گذارد بلکه توسعه جوامع  و اجتماع به طور کل را تحت تاثیر قرار می دهد،  را مورد بحث قرار دادند. آنان تجدید عهد نمودند  اقدام ملی و بین المللی برای حمایت از توسعه فراگیر بدون در نظر گرفتن معلولیت به عمل آورند. نظام ملل متحد از این تلاش ها حمایت می نماید. باید برای  تضمین ارایه زیر ساخت ها و خدمات حمایتی فراگیر همچنین توسعه پایدار و برابر برای همه سخت تر تلاش نماییم.

این شامل تضمین مشارکت با معنا در فرایند های اثر گذار بر حقوق و منافع اشخاص دارای معلولیت با ارائه محیطی توانا است. برای رسیدن به این هدف “مرکز دسترسی ملل متحد” در مقر سازمان ملل متحد را افتتاح می نماییم. اینجانب از نظام ملل متحد و و سایر شرکا   می خواهم از این اقدام پیروی نمایند.

در این روز جهانی اشخاص دارای معلولیت اینجانب تمامی دولت ها، اعضای نظام ملل متحد، جامعه مدنی و تجاری را فرا می خوانم تا موانع را شکسته و درها را به سوی فرصت برای تمام معلولان باز نمایند. با یکدیگراجازه دهید جامعه ای فراگیر برای همه ایجاد کنیم.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.