فراخوان دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه آوا منتشر شد

به گزارش سینمانگار، فراخوان دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه آوا منتشر شد.

متن فراخوان این رویداد سینمایی به این شرح است: انجمن علمی و آفرینش های هنری معلولان ایران در نظر دارد تا درراستای فعالیتهای هنری و تحقق اهداف مرتبط به معلولین با شناخت استعدادهای بالقوه و همچنین قدردانی از فیلمسازان خلاق گامی بلند در جهت حمایت از هنرمندان عزیزی که در ارتباط با محوریت معلول، معلولیت و مناسب سازی فضاهای شهری فعالیت دارند و اقدام به خلق آثار ارزشمند در این زمینه می نمایند تقدیر شایسته به عمل آورد. این انجمن با همکاری سازمان بهزیستی کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ودومین جشنواره فیلم آوا را با محوریت «معلول و معلولیت و مناسب سازی فضاهای شهری »در دو بخش ملی و بین المللی برگزار می نماید.

این جشنواره در بخش های ملی، بین الملل، ویژه طراحی شده است که بخش ملی شامل رقابت فیلم های برگزیده فیلمسازان کوتاه در سراسر کشورمان می باشد؛ بخش بین الملل شامل نمایش فیلم های راه یافته فیلمسازان کوتاه داخلی و کشورهای مختلف می باشد و بخش ویژه جشنواره: نمایش آثار برتر هنرمندان از سال های گذشته، نمایش آثار هنرمندان فیلمساز معلول (مروری بر آثار یک فیلمساز معلول)، اکران یک یا چند فیلم بلند منتخب تولید شده بین المللی با موضوع (معلول و معلولیت) و دعوت و تجلیل از فیلمسازان مربوطه و انتخاب کوتاه ترین فیلم موثر مرتبط با یکی از موضوعات را در بر می گیرد.

آثار شرکت کننده شامل فیلم های کوتاه در گونه های-– داستانی –مستند- مستند آموزشی – پویا نمائی- تجربی(اکسپریمنتال) خواهد بود. ضمن اینکه فیلمهای با گونه ی مستند آموزشی با موضوعات فیلم های آموزشی مسائل عام معلولین، پیشگیری از عوامل توسعه معلولیت (بیماریها-تصادفات و…) و مسائل مربوط به آسیب های اجتماعی که در توسعه و ایجاد معلول و معلولیت موثرند در اولویت می باشند.

حداکثر زمان فیلم های مستند و مستند آموزشی ۴۵ دقیقه و حداکثر زمان فیلمهای داستانی و انیمیشن۴۰ دقیقه می باشد.

آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ۱۵ آبان ماه، اعلام آثار پذیرفته شده اول دیماه و برگزاری جشنواره ۲۴ تا ۲۸ دیماه امسال است.

نشانی دبیرخانه: تهران – خیابان فاطمی – خیابان سوم – پلاک ۳ – طبقه ۴ – واحد ۱۶ تلفن: ۹- ۸۸۹۷۳۸۶۸-۰۲۱

جهت دانلود متن فراخوان و فرم شرکت در جشنواره به وبسایت جشنواره به آدرس www.avafestival.com مراجعه فرمایید.

دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه آوا دیماه امسال در تهران برگزار می شود.
 


سینما نگار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.