فراخوان سومین جشنواره‌ تئاتر صاحبدلان منتشر شد

خبرگزاری آریا- فراخوان سومین جشنواره‌ی تئاتر صاحبدلان به همت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی و کانون تئاتر دینی در قالب ۶ بخش ۱۶ صفحه‌ای در قطع خشتی منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، فراخوان سومین جشنواره تئاتر صاحبدلان در بخش‌های صحنه‌ای، تولید متون نمایشی و نمایش‌نامه‌خوانی، پ‍ژوهش، آیین‌های نمایشی، نمایش‌های میدانی و بین‌الملل در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.
بنابر این گزارش، در بخش صحنه ای ستاد جشنواره پذیرای نمایش‌نامه‌هایی خواهد بود که تاکنون هیچ اجرایی از آن ها به صحنه نرفته باشد و مهلت دریافت نمایشنامه‌های این بخش تا ۱۵ تیر ماه اعلام شده است. همچنین در بخش بین‌الملل که با هدف ایجاد تعامل میان گروه‌های تئاتر داخلی و خارجی و بهره‌گیری متقابل به منظور دستیابی به الگوی مناسب و شایسته برگزار می‌شود، تولیدات مشترک گروه‌های داخلی و خارجی قابل پذیرش است و اولویت انتخاب آثار با نمایش‌های متقاضی از کشورهای مسلمان است.
 ستاد برگزاری جشنواره همچنین اعلام کرده است که در بخش تولید متون و نمایشنامه‌خوانی بر اساس فراخوان جشنواره، آثار متقاضی نباید قبلاً به چاپ رسیده یا توسط گروه‌های داخلی و خارجی اجرا شده باشند و نمایش‌نامه‌های برگزیده توسط انتشارات نمایش به چاپ خواهد رسید و مهلت دریافت آثار تا ۱۵ تیر ماه اعلام شده است. در بخش پژوهش نیز از صاحب‌نظران و پژوهندگان و پیشکسوتان عرصه‌ی نمایش دینی ایرانی و خارجی دعوت شده تا با ارسال مقاله درخصوص تئاتر دینی مشارکت نمایند و همچنین چند کارگاه آموزشی با حضور استادان در اسفند ماه برگزار می‌شود. بر اساس این فراخوان مهلت دریافت لوح فشرده بخش آیین‌های نمایشی تا تاریخ ۱۶ تیر ماه اعلام شده است و ظرفیت پذیرش این بخش ۱۰ اثر است. بخش نمایش‌های میدانی مرتبط با محتوای جشنواره است و مهلت دریافت طرح‌‌های نمایشی این بخش تا تاریخ ۳۰ تیر ماه اعلام شده است و ظرفیت این بخش ۱۰ نمایش خیابانی خواهد بود.
علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی و بیشتر می‌توانند به دبیرخانه جشنواره واقع در خیابان طالقانی، بین خیابان فلسطین و خیابان وصال شیرازی، خیابان سرپرست جنوبی، کوچه پارس، پلاک ۵، طبقه همکف و یا به نشانی اینترنتی www.theater.ir  مراجعه کنند.
سومین جشنواره‌ی تئاتر صاحبدلان (حقیقت) از ۱۵ مهر لغایت اسفند ماه سال جاری به دبیری علی مؤذنی در تهران و سایر استان‌های کشور برگزار خواهد شد.

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.