فراخوان شرکت حفاری شمال برای سازندگان داخلی/افزایش سهم دکل های ایرانی در میادین مشترک نفت و گاز

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرعامل شرکت حفاری شمال گفت: کمیته ای متشکل از متخصصان فنی برای احراز صلاحیت فنی و مهندسی سازندگان ایرانی دکل های حفاری و عقد قراردادهای خرید دکل از این سازندگان در شرکت حفاری شمال تشکیل شده است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، هدایت الله خادمی با توجه به سیاست‌های راهبردی کشور  برای افزایش شتاب در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز و به‌دلیل اینکه عملیات حفاری مقدمه بهره برداری از مخازن است، کمیته‌ای متشکل از متخصصان فنی برای احراز صلاحیت فنی و مهندسی سازندگان ایرانی دکلهای حفاری و عقد قراردادهای خرید دکل از این سازندگان در شرکت حفاری شمال  تشکیل شده است.
 
وی افزود:  مقرر شده است این کمیته با بررسی فنی و مهندسی تجهیزات و صحت‌سنجی توانمندی سازندگان،  مقدمات خرید دکل از آنها را در صورت احراز توان ساخت داخل فراهم کند.
 
خادمی با اشاره به اینکه این کمیته کار خود را طی روزهای قبل آغاز کرده است، گفت: این کمیته در گام اول قصد دارد با انتشار یافتن فراخوانی از تمامی سازندگان ایرانی دکلهای حفاری دعوت کند تا رزومه عملکرد و مستندات حاکی از توان ساخت خود را تا ۱۵ مهرماه به دفتر مرکزی شرکت حفاری شمال ارسال کنند.
 
مدیرعامل شرکت حفاری شمال تصریح کرد: این شرکت طی سالهای اخیر همواره دغدغه پایان دادن به عدم‌النفع تأخیر در بهره‌برداری از میادین مشترک را به‌عنوان یک ضرورت حیاتی در صنعت نفت و اقتصاد ملی کشور مطرح کرده است و همچنان تأکید داریم که تسریع در بهره برداری از میادین مشترک نباید تحت تأثیر جوسازی‌ها و احساسات قرار گیرد.
 
خادمی افزود: امیدواریم در صورتی که مجموعه ای در کشور توان واقعی ساخت دکل های حفاری را داشته باشد در این فراخوان حضور یافته و با کمیته عالی صلاحیت سنجی فنی و مهندسی همکاری لازم را به عمل آورد و حفاری شمال آمادگی دارد هر تعداد دکل ساخت ایران را خریداری کند. 

مدیرعامل حفاری شمال یادآور شد: در کمیته عالی صلاحیت سنجی تعدادی از متخصصان صنعت حفاری حضور دارند و در صورت احراز ایرانی بودن دکل های حفاری و فقدان قطعات و تجهیزات وارداتی در دکل، بلافاصله مقدمات خرید آن از سوی حفاری شمال در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.