فراخوان نخستین جشنواره فیلمنامه ‌نویسی و عکس مد و لباس منتشر شد

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این جشنواره در موضوعاتی همچون ‘نقوش و صنایع دستی حوزه مد و لباس و نقش آن در لباس زن ایرانی’، ‘مد و لباس ایرانی اسلامی و نقش آن در تقویت هویت جوان ایرانی’، ‘لباس ایران در سیر تاریخی آن’، ‘لباس اقوام ایرانی از نظر زیباشناسی’، ‘مولفه‌های تاثیرگذاری بر مسیر تحول لباس ایرانی’، ‘زیباشناسی در اسلام و مقایسه آن با مدگرایی غربی’، ‘نقش هنر در ارتقاء جایگاه پوشش زن ایرانی’، ‘دوخت‌های سنتی ایرانی و جایگاه آن در لباس زن ایرانی’ و ‘مد و لباس از منظر معارف دینی و سیره معصومین(ع)’ برگزار خواهد شد.

این جشنواره در دو بخش مسابقه و بخش ویژه برگزار می‌شود که بخش مسابقه شامل فیلمنامه‌هایی کوتاه از یک دقیقه تا زمان حداکثر ۱۵ دقیقه در قالب بخش‌های داستانی، مستند، تجربی‌ و پویانمایی است.

بخش ویژه جشنواره در سه حوزه، ارائه مقالات و تحقیق و پژوهش‌های مرتبط، فیلمنامه‌ها، طرح‌ها و مقالاتی که از طریق دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در ارتباط با مساله مد و لباس و بخش عکاسی با محوریت پوشش اقوام ایرانی برگزار خواهد شد.

براین اساس به چهار برگزیده بخش فیلمنامه نویسی کوتاه امکان و اعتبار تولید آثار با هماهنگی‌ سازمان‌های مربوطه سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می‌شود که شرح آن در فراخوان آمده است.

متقاضیان می‌توانند آثار خود را در قالب فیلمنامه کوتاه و یا عکس تا ۲۰ مهر ماه به آدرس دبیر خانه ارسال کنند.

علاقه مندان همچنین می توانند برای ارسال آثار و اطلاع از جزییات فراخوان به آدرس اینترنتی honari.farhang.gov.ir رجوع کنند.

نخستین جشنواره فیلمنامه نویسی و عکس مد ولباس توسط بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی وابسته به معاونت اور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲۰ تا ۲۳ آبان ماه در فضای مجازی برگزار می شود.

فراهنگ ** ۹۱۷۳ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۴۵۶۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.