فراخوان پرداخت تسهیلات ۸۰۰۰ میلیارد تومانی به صنایع کوچک و متوسط

چکیده: عضو کارگروه حمایت از تولید از اعلام فراخوان پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای صنعتی با سقف پرداخت ۵ میلیارد تومان به هر واحد تولیدی در هفته جاری خبر داد.

آرمان خالقی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای پرداخت ۱۰ میلیارد دلار تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی بابت سرمایه در گردش واحدهای صنعتی، اظهار داشت: از این رقم ۸ هزار میلیارد تومان به صورت تسهیلات ریالی در اختیار واحدهای تولیدی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی به واحدهای صنعتی برای برخورداری از این تسهیلات ریالی در هفته جاری آغاز خواهد شد، تصریح کرد: بر این اساس از واحدهای تولیدی خواسته می‌شود تا میزان نیاز خود به منابع مالی را از طریق سازمان صنایع استانها و یا سایت بهین‌یاب به وزارت صنعت اعلام کنند تا درخواست آنها بررسی شود.

عضو کارگروه حمایت از تولید با اشاره به اولویت‌بندی واحدهای صنعتی برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش، گفت: سقف پرداخت این تسهیلات برای هر واحد صنعتی ۵ میلیارد تومان تعیین شده و این تسهیلات عمدتاً به واحدهای کوچک و متوسط اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: درخواست صنعتگران برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش توسط کمیته‌ای بررسی می‌شود و این کمیته، درخواستها را بر اساس اولویت‌بندی به بانک‌های عامل طرف قرارداد صندوق توسعه ملی ارائه خواهد کرد.

به گفته خالقی، بانک عامل نیز پس از بررسی درخواستها و دریافت مدارک نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام خواهد کرد.

 


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.