فراخوان چهارمین دو سالانه نقاشی دامون فر منتشر شد

دوشنبه ۱۹ تیر – ۰۳:۴۴:۲۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

سیف الله پویا راد، مدیر دوسالانه نقاشی دامون فر خبر داد:

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- چهارمین دوسالانه نقاشی دامون فر، ویژه جوانان زیر ۲۵ سال ایران، با انتشار فراخوان و اعلام شرایط شرکت، روند کاری خود را آغاز نمود.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، سیف الله پویا راد مدیر دو سالانه نقاشی دامون فر با اعلام خبر فوق گفت:چهارمین دو سالانه نقاشی دامون فر با حمایت بانک سامان، نیمه مهر ماه در پردیس سینما گالری ملت برپا خواهد شد و بنابر فرم فراخوان، نقاشان زیر ۲۵ سال سراسر ایران می توانند با ارائه حداکثر سه اثر خود تا اول شهریور ماه در این دو سالانه رقابتی اعلام حضور نمایند.
پویا راد افزود: برای ثبت نام در چهارمین دو سالانه دامون فر ابتدا باید فرم شرکت در دو سالانه را به صورت آنلاین از طریق www.damonfar.com دریافت کرد؛ موضوع و تکنیک در این دو سالانه آزاد و حداکثر ضلع آثار ارسالی (که باید در این دو سال اخیر خلق شده باشند)۲۰۰ سانتی متر است. اول شهریور نیز مهلت  پایانی ثبت نام و ارسال تصویر آثار می باشد.
وی یاد آور شد: جایزه نخست چهارمین دو سالانه نقاشی دامون فر به روال دوره های پیش سفر مطالعاتی به آلمان و بازدید از کارخانه فابر کاستل خواهد بود و به نفرات برتر بعدی جوایز نقدی ارزنده ای اهدا می شود همچنین آثاری که بعد از دو مرحله داوری به نمایشگاه راه یابند در صورت تمایل هنرمند، در معرض فروش قرار خواهند گرفت.
سیف الله پویا راد گفت:«چهارمین دو سالانه دامون فر هم به سان دوره های پیشین زیر نظر جمعی از نخبگان و پیشگامان تجسمی ایران داوری و هدایت خواهد شد که اسامی این بزرگواران در خبرهای آتی اعلام می شود.»
وی افزود: «دامون فر ۳۰ و اندی سال است با ارائه محصولات به روز اولیه نقاشی در متن جامعه تجسمی ایران حضور دارد و سالهاست به عنوان نماینده فابر کاستل آلمان، «پ ب او» فرانسه و کانسون فرانسه محصولات به روز تولید نقاشی را در اختیار جامعه هنری قرار می دهد، از سال ۱۳۸۵ با راه اندازی جشنواره هنرهای تجسمی ویژه جوانان زیر ۲۵ سال که از این دوره به «دوسالانه نقاشی» تغییر رویه داده است، زمینه کشف استعدادهای درخشان در زمینه هنر را فراهم آورده تا آن سان که همواره برگزیدگان دامون فر در هر دوره با استقبال از سوی جامعه تجسمی و گالری های معتبر داخلی و خارجی روبه رو شده اند و حتی به حراج ها و نمایشگاه های بین المللی راه یافته اند. حضور بیش از ۴۰۰۰ هنرمند زیر ۲۵ سال و ارائه بیش از ۶۰۰۰ اثر هنری در سه دوره گذشته این رویداد گویای اقبال جالب توجه نسل جوان نقاشی ایران به این رویداد ملی است.»
شایان ذکر است ریاست شورای داوری دو سالانه های دامون فر در سال های پیش را آیدین آغداشلو(۱۳۸۵)، حسین خسرو جردی(۱۳۸۷) و فرح اصولی (۱۳۸۹) بر عهده داشته اند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۹۱۵۴۴۲۶۰۹۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.