فراخوان کمک به صنعت خودرو و قطعه

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 فراخوان کمک به صنعت خودرو و قطعه

فراخوان کمک به صنعت خودرو و قطعه

ممتازنیوز: عضو هیأت مدیره ی انجمن قطعه سازان ایران خواستار اعلام فراخوانی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت خطاب به دستگاه های دولتی مرتبط برای کمک به صنعت خودرو و قطعه شد.

به گزارش ممتازنیوز، فرهاد به نیا، با بیان این مطلب اظهار کرد: صنعت خودرو در کنار صنعت قطعه برای حدود یک میلیون نفر از شهروندان ایجاد اشتغال کرده، اما؛ جایگاه این صنایع آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.
وی ادامه داد: اهمیت صنعت خودرو در اقتصاد ملی کشورها در حدی است که در بحران اقتصاد جهانی در سال ۲۰۰۸ بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا تسهیلات بلاعوضی را در اختیار خودروسازان خود مانند جنرال موتورز، پژو و رنو قرار دادند.
عضو هیأت مدیره ی انجمن قطعه سازان ایران با بیان اینکه با این حال در ایران توجهی به اهمیت و نقش صنعت خودرو در اقتصاد ملی نشده است، تصریح کرد: هنوز تسهیلات دو هزار میلیارد تومانی مصوب کارگروه حمایت از تولید در اردیبهشت ماه سال گذشته به خودروسازان پرداخت نشده است!
وی ادامه داد: از آن سو نیز سیستم بانکی رفتار درستی با واحدهای تولیدی بالاخص خودروسازان و قطعه سازان نداشته و به بهانه های مختلف مانند داشتن تسهیلات معوق و سپردن وثیقه ملکی از پرداخت تسهیلات خودداری می کند.
به نیا افزود: در کنار آن سازمان امور مالیاتی نیز فشار زیادی به واحدهای قطعه سازی وارد می کند که نمونه ی بارز آن نحوه ی اخذ مالیات بر ارزش افزوده از قطعه سازان می باشد که به رغم توافقات صورت گرفته، این سازمان از اصلاح رویه ی خود خودداری کرده است.
به گزارش موج، وی با بیان اینکه در چنین شرایطی وزارت صنعت، معدن و تجارت می تواند خطاب به دستگاه های دولتی مربوطه فراخوانی را برای کمک به صنعت خودرو و قطعه اعلام کند، تصریح کرد: وزارت صنعت باید از این دستگاه ها بخواهد به جای مقابله با تولید، با تسهیل بخشنامه ها و قوانین و مقررات شرایط را برای فعالیت صنایع قطعه و خودروسازی کشور تسهیل کنند.
عضو هیأت مدیره ی انجمن قطعه سازان ایران در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم تا دیر نشده این فراخوان اعلام و صنعت خودرو و قطعه از چرخه ی باطل کمبود نقدینگی، افت تولید، افزایش قیمت تمام شده و کاهش فروش خارج شود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.