فراخوان ۳۸ هزار خودرو معیوب جنرال موتورز

فراخوان ۳۸ هزار خودرو معیوب جنرال موتورز

عصر خودرو : شرکت جنرال موتورز آمریکا اعلام کرد قصد دارد بیش از ۳۸ هزار دستگاه خودروی شورولت آیمپالا را به علت نقص فنی از بازار جمع آوری کند.

به نقل از فارس نقص فنی در سیستم تعلیق موتور و احتمال بروز تصادف علت اصلی جمع آوری این خودروها از بازارهای آمریکا و کانادا اعلام شده است . این خودروها هم اکنون در اختیار نیروی پلیس این دو کشور هستند. خودروهای مذکور در سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ میلادی تولید شده اند.

بر اساس این گزارش ، تا کنون هیچ موردی از تصادف این خودروها بر اثر این نقص فنی گزارش نشده است . این در حالی است که شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن بار دیگر توانسته است با پیشی گرفتن بر شرکت جنرال موتورز آمریکا به بزرگترین خودروساز جهان تبدیل شود .

میزان فروش شرکت تویوتا در شش ماه نخست ۲۰۱۲ میلادی به بیش از ۴٫۹۷ میلیون دستگاه رسیده است . این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد چشمگیر ۳۴ درصدی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش ، میزان فروش شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا نیز در شش ماه نخست امسال به ۴٫۶۷ میلیون دستگاه و شرکت فولکس واگن آلمان نیز به بیش از ۴٫۴۵ میلیون دستگاه رسیده است .

وقوع زلزله و سونامی بی سابقه و سیل در تایلند و همچنین افزایش ارزش ین طی دو سال گذشته موجب شد تا میزان تولید و فروش تویوتا به شدت کاهش یابد.شرکت جنرال موتورز آمریکا سال گذشته با فروش حدود ۹ میلیون دستگاه خودرو بزرگترین خودروساز جهان شد. فولکس واگن نیز با ۸ میلیون دستگاه و تویوتا نیز با ۷٫۹۵ میلیون دستگاه در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند .

پیش بینی می شود میزان کل فروش تویوتا تا پایان سال ۲۰۱۲ میلادی به بیش از ۹٫۵۸ میلیون دستگاه برسد .میزان فروش شرکت جنرال موتورز آمریکا طی ماه جولای با کاهش ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۰۱ هزار دستگاه رسید. بالا بودن نرخ بیکاری در آمریکا و افت هزینه های مصرفی در این کشور مانع از رشد چشمگیر فروش خودرو شده است.

یکشنبه ۲۲ مرداد   ۱۵:۰


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.