فرار آبی‌ها به سوی قهرمانی

۱۶م اسفند ،

خبرگزاری مهر: حساس ترین دیدار هفته بیست و نهم رقابت های فوتبال لیگ برتر در شرایطی با پیروزی استقلال به پایان رسید که پس از درگیری‌های دقایق پایانی نیمه اول، بعضی هواداران استقلال به داور این دیدار توهین کردند تا وی در آغاز نیمه دوم با دقایقی تاخیر حاضر به ورود به زمین شود.

در این دیدار که از ساعت ۱۷:۳۰ با حضور نزدیک به ۶۵ هزار تماشاگر و به قضاوت سعید مظفری زاده در ورزشگاه آزادی آغاز شد، تیم فوتبال استقلال موفق شد با گل دقیقه ۳۱ جواد نکونام برابر مهمان تبریزی خود به پیروزی برسد.

امیر قلعه نویی تیمش را با یک تغییر بزرگ به میدان فرستاد که آن نیمکت نشینی جواد نکونام کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران بود. با این حال آنها آغاز خوبی در نیمه اول داشتند و دقایقی مهمان تبریزی را تحت فشار قراردادند اما نتوانستند موقعیتی روی دروازه حریف ایجاد کنند.

در ۱۰ دقیقه دوم تراکتورسازی جسورتر از قبل روی دروازه استقلال حمله کرد تا بازی روند متعادلی به خود بگیرد. در دقیقه نوزدهم این دیدار خسرو حیدری مدافع تیم فوتبال استقلال به سبب مصدومیت قادر به ادامه بازی نشد تا جواد نکونام فقط ۲۰ دقیقه نیمکت نشین باشد و به جای حیدری وارد زمین شود.

کاپیتا تیم ملی فوتبال ایران دقایقی بعد از ورودش به زمین موفق شد در دقیقه ۳۱ دروازه تراکتورسازی را باز کند. در این صحنه توپ ارسالی مجتبی جباری از جناح راست پس از رفت و برگشت در شلوغی محوطه شش قدم مقابل پای جواد نکونام قرار گرفت که ضربه آرام و زمینی این بازیکن پس از برخورد با تیر وارد دروازه شد تا تماشاگران استقلال سراز پا نشناسند.

چند دقیقه بعد از این گل آرش برهانی در صحنه ای که با بازیکن تراکتورسازی درگیری پیدا کرده بود با سر به صورت این بازیکن کوبید تا سعید مظفری زاده با کارت قرمز مستقیم او را اخراج کند و استقلال ۵۰ دقیقه ۱۰ نفره بازی کند.

شروع نیمه دوم اما با حاشیه های بسیاری همراه بود. زمانی که مظفری زاده در بین دو نیمه قصد ورود به رختکن را داشت حنیف عمران زاده که نیمکت نشین بود به سمت وی رفت و به قضاوتش اعتراض کرد که این اقدام کارت زرد مظفری زاده برای این مدافع را به همراه داشت.

پس از این اتفاق بعضی از هواداران استقلال شعارهای زشت و ناشایستی علیه داور این دیدار سردادند. همین شعارها سبب شد مظفری زاده نیمه دوم حاضر به حضور در زمین نشود و در شرایطی که بازیکنان هر دو تیم داخل زمین بودند، او حاضر به حضور نبود اما با پادرمیانی بعضی مسئولان بالاخره مظفری زاده برگشت و بازی آغاز شد.

استقلال که در نیمه دوم ۱۰ نفره بود بیشتر به کارهای دفاعی پرداخت و چشم به ضد حملات داشت. دفاع چند لایه آبی پوشان به بازیکنان سرخپوش میدان اجازه نزدیک شدن به دروازه را نمی داد. در دقیقه ۷۱ این دیدار شوت زیبای مهدی کریمیان با واکنش سیدمهدی رحمتی به کرنر رفت.

در دقایق پایانی تراکتورسازی برای رسیدن به گل تساوی حملات بسیاری را روی دروازه استقلال پی ریزی کرد اما دفاع پرتعداد و کم اشتباه آبی پوشان این فرصت را به تبریزی‌ها نداد تا به گل برسند.

تیم فوتبال استقلال با این پیروزی ۵۹ امتیازی شد و به صدرنشینی اش در صدر جدول ادامه داد و تراکتورسازی با ۵۵ امتیاز در رده سوم قرار گرفت و جایش را به سپاهان اصفهان داد که ۵۶ امتیاز کسب کرده و در رده دوم قرار گرفته است.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.