فرار مالیاتی آهن فروشان و طلا فروشان یک تهمت است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که فرار مالیاتی آهن فروشان و طلا فروشان قطعا یک تهمت است گفت: مجرم دانستن قشر عظیمی از جامعه اشتباه است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، ایرج عبدی نماینده مردم خرم آباد در مجلس در جلسه علنی امروز بهارستان و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۳ در اخطاری با استناد به اصول ۲۲ و ۳۷ قانون اساسی گفت: براساس اصل ۲۲ قانون اساسی حیثیت، جان، مال و شغل افراد از تعرض مصون است و اصل ۳۷ قانون اساسی نیز تصریح دارد هیچ کس از نظر قانون مجرم شناخته نمی‌شود مگر این که جرم او در دادگاه صالحه ثابت شود.  
 
وی در ادامه با بیان این که در نشست امروز برخی از نمایندگان در دفاع از حقوق کارکنان دولت مباحث ناروایی را به اقشار جامعه روا دانسته‌اند ادامه داد: به طوری که در دفاع از حقوق کارکنان دولت اعلام شد آهن فروشان و طلافروشان از مالیات فرار می‌کنند که قطعا این موضوع یک تهمت است.  
 
عبدی با بیان این که مجرم دانستن قشر عظیمی از جامعه اشتباه است، تصریح کرد: تمامی اقشار جامعه براساس قانون کار می‌کنند و از طرفی دیگر در نشست‌های مجلس زمانی که نمایندگان می‌خواهند به دولت انتقاد کنند تریبون باز می‌شود اما زمانی که افراد بخواهند از ملت دفاع کنند اجازه صحبت داده نمی‌شود که بنده درخواست دارم با عدالت رفتار شود.  
 
باهنر در پاسخ به تذکر این نماینده نیز اظهار داشت: همه اقشار و صنوف افراد متدین، باگذشت و با همت فراوان داریم مجرمین هم در همه صنوف پراکنده هستند بنابراین نکته‌ای که آقای عبدی مطرح کردند را مد نظر قرار دهید تا باعث دلخوری قشری از جامعه نشود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.