فرار نخبه‌های برجسته از اصفهان با حمایت از هنرمندان

به نقل از فارس، سیدمحمد طباطبایی در جشن سینمای ۳۳ در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان ضمن تبریک روز ملی سینما اظهار کرد: امیدواریم از فردا به بعد سالی پر از موفقیت در عرصه تولید فیلم‌های کوتاه و بلند باشیم.

وی با اشاره به اینکه اکثر صحبت‌ها در دل جوان‌های فعال در عرصه سینما در اصفهان است، تصریح کرد: با همکاری یکدیگر می‌توان اصفهان که قطب صنعتی کشور است را در آینده‌ای نه چندان دور به قطب سینمایی ایران تبدیل کنیم.

رئیس انجمن سینمای جوان استان اصفهان ادامه داد: یکی از مشکلات در حوزه فیلم‌سازی در اصفهان غریب‌نوازی مسئولان است که از پایتخت‌نشینان درجه دوم و سوم انجام می‌شود تا فیلم سینمایی، تله‌فیلم، مستند و حتی کلیپ بسازند اما بچه‌های اصفهان منتظر یک حمایت کوچک از سوی آنها باشند.

وی با اشاره به تخصیص کم بودجه‌های فرهنگی به انجمن سینمایی جوان اضافه کرد: بودجه‌های فرهنگی سال گذشته کم نبوده اما سهم بودجه‌های فرهنگی بچه‌های سینما‌گر چه قدر بوده است و این یکی از موارد واجبی است که باید در آن زمینه کار شود و لازم است حمایتی ویژه از بچه‌های فیلم کوتاه اصفهان شود.

تخریب هنرمندان به دست یکدیگر

طباطبایی در ادامه افزود: تخریب یکدیگر و پررنگ کردن کار خود یکی دیگر از مشکلات درگیر بین هنرمندان است که بهتر است به جای این صحبت‌ها به فکر سینمای فنی اصفهان باشیم.

وی با اشاره به برخی مشکلات و دغدغه‌های سینماگران جوان تاکید کرد: عدم ارتباط لازم بین نهادهای فرهنگی استان اصفهان یکی دیگر از عواملی است که تأثیر بسیاری بر پیشرفت اصفهان دارد و این نهادها باید یک دل و یک صدا به فکر پیشرفت سینمای اصفهان باشند.

رئیس انجمن سینمای جوان اصفهان به برخی مشکلات و دغدغه‌های سینماگران جوان پرداخت و گفت: مسئولان باید بیشتر به هنرمندان این عرصه در اصفهان اهمیت دهند، همان‌گونه که فیلم‌سازان جوان شهرهای دیگر کشور مانند اردبیل، یاسوج، قم و بوشهر به همین دلیل توانستند در جشنواره‌ های مختلف بین‌المللی و کشوری بدرخشند.

وی با اشاره به درخشش عکاسان اصفهانی گفت: بهترین عکاسان ایران در اصفهان هستند و توانسته‌اند رتبه ۱۵ جهانی را کسب کنند اما هنوز نتوانسته‌اند جشنی برای این افتخار برگزار کنند.

طباطبایی در پایان خواستار برگزاری جشنواره ملی عکس در اصفهان شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.