فرار پیمان عارفی از کشور به بهانه حضور در مراسم مرگ مادر و همسرش

گردآوری شده توسط گروه وبگردی ممتاز نیوز:

چندی پیش همسر و مادر پیمان عارفی در سانحه رانندگی کشته شدند، هرچند که اعلام این خبر موجب شد برخی از فعالان ضدانقلاب در حوزه فضای مجازی دست به شایعه پراکنی زده و حادثه مذکور را اقدامی از پیش برنامه ریزی شده عنوان کنند، عارفی به بهانه حضور در مراسم خاکسپاری مادر و همسرش در اقدامی غیراخلاقی فرار کرد. اینها که ادعای مبارزه می کنند چرا فرار می کنند؟

پیمان عارفی زندانی سیاسی، به بهانه حضور در مراسم فوت مادر و همسرش در میانه راه فرار کرد.
به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، چندی پیش همسر و مادر پیمان عارفی در سانحه رانندگی کشته شدند، هرچند که اعلام این خبر موجب شد برخی از فعالان ضدانقلاب در حوزه فضای مجازی دست به شایعه پراکنی زده و حادثه مذکور را اقدامی از پیش برنامه ریزی شده عنوان کنند، عارفی به بهانه حضور در مراسم خاکسپاری مادر و همسرش در اقدامی غیراخلاقی فرار کرد .
اگرچه پس از دستگیری و اعتراف «آرش رحمانی» و «پیمان عارفی» به عضویت در انجمن پادشاهی و اقدامات خرابکارانه شان در سال ۸۸، وکیل آنها «نسرین ستوده» هرگونه ارتباط از جانب آنها با انجمن تروریستی پادشاهی را تکذیب کرد اما چندی بعد از اعدام آرش رحمانی بحث های بسیاری در فضای مجازی مابین سرکرده این گروهک با فعالان سیاسی ( با سابقه شعارنویسی در دستشویی های تهران) صورت گرفت.

پیمان عارفی، زندانی امنیتی که همسر و مادر او در مسیر ملاقات در تصادف جاده ای کشتند، پس از مرخصی زندان مسجد سلیمان برای شرکت در مراسم خاکسپاری، در میانه ی راه فرار کرد.

 یکی از زندانیان پس از انتخابات ۸۸ در این باره خبر داد: پیمان عارفی شب گذشته در راه فرودگاه اهواز ناپدید و احتمالا متواری شده. همراه پیمان توضیح داد: پیمان گفت که حالم بد شده. من اتومبیل رو متوقف کردم. پیاده شد. سریع به سمت دیگر جاده رفت. جلوی ماشینی را گرفت. سوار شد و رفت … تاکنون نیز هیچ خبر جدیدی از پیمان در دست نیست.

مراسم تشییع جنازه، صبح امروز (یکشنبه ۱ دی ماه) در بهشت زهرای تهران بر گزار می شد اما بدون حضور پیمان (امیررضا) عارفی که با وثیقه ی یک میلیارد تومانی برای یک هفته به مرخصی آمده بود.

یکی دیگر از زندانیان سیاسی پس از انتخابات ۸۸ نیز ادعا کرد: پیمان قبل از مرخصی برای فرار از ایران هماهنگ کرده بوده و الان در راه فرار است.

امیررضا عارفی (پیمان عارفی) از زندانیان سیاسی – امنیتی بود که چند روز پیش همسر و مادرش را در حادثه تصادف از دست داد و برای شرکت در مراسم تشییع آنان به مرخصی آمده بود. این زندانی که با حکم ۱۵ سال حبس در تبعید در زندان مسجدسلیمان (خوزستان) به سر می‌برد، با تودیع وثیقه، از زندان مرخص و به سمت تهران عازم بود.

زیبا صادق‌زاده، همسر و ناهید رحمانی مادر عارفی که پس از بازگشت از ملاقات وی در زندان مسجدسلیمان بودند عازم تهران بودند، در جاده اندیمشک تصادف کرده و جان خود را از دست دادند. این زندانی، سال ۸۸ بازداشت شد و در دادگاه به اتهام هواداری از گروهی موسوم به “انجمن پادشاهی” محاکمه و ابتدا به اعدام و سپس در دادگاه تجدید نظر به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

کشته شدن مادر و همسر وی، بازتابی عجیب و گسترده در فیسبوک پیدا کرد و تلویزیون بی.بی.سی فارسی نیز به صورت ویژه به این اتفاق پرداخته بود.

 

در تصویر بالا علیرغم ادعای نسرین ستوده مبنی بر عدم ارتباط موکلش با انجمن تروریستی پادشاهی، سرکرده این گروهک از جانب یک ضدانقلاب فراری مورد بازخواست قرار می گیرد که چرا اعضای سازمان را اینچنین به کشتن می دهد …

امروز با خبر شدیم که همسر و مادر پیمان عارفی در سانحه رانندگی کشته شدند، هرچند که اعلام این خبر موجب شد برخی از فعالان ضدانقلاب در حوزه فضای مجازی دست به شایعه پراکنی زده و حادثه مذکور را اقدامی از پیش برنامه ریزی شده عنوان کنند اما برخی دیگر این فرصت را غنیمت شمرده و تا توانستند به دیگران لعن و نفرین فرستادند!

 

امید دانا که در کارنامه فعالیت های سیاسی اش تنها شعارنویسی در دستشویی های تهران و شعار مرگ بر …. به چشم می خورد با تاکید بر این خبر مسیح علینژاد را مورد به باد انتقاد گرفت؛ وی با اشاره به اینکه «معصومه قمی» (مسیح علینژاد) می خواهد فعالیت های پیمان عارفی را به جریان اصلاح طلب ارتباط دهد اعلام کرد که بر پدر و مادر هر چی اصلاح طلب است ….!

 

از سوی دیگر مهدی خزعلی که تاکنون به جهت اقدامات ضدامنیتی، مصاحبه با رسانه های ضدانقلاب و همچنین درج مطالب غیرقانونی و… سابقه محکومیت دارد، با درج این خبر و انتشار خاطره ای کوتاه از دیدار با مادر و همسر پیمان عارفی در صفحه فیس بوک ش نوشت: « این خبر مرا بسیار متاثر کرد، تنها خاطره من از این دو عزیز سفر کرده، پس از مراسم ختم هنرمند اصفهانی – رشید – است که مادر و همسر پیمان عارفی همراه ما برای دیدار با یکی از زندانیان سیاسی که برای چند روز به مرخصی آمده بود رفتیم، در ماشین با قصه غم انگیز آنها آشنا شدم، آن روز هم نگران دوری مسیر و تبعیدگاه بودند و چه زود پرکشیدند، برای آن عزیزان سفر کرده غفران الهی و برای بازماندگان و پیمان عزیز صبر و اجر مسئلت دارم!!!».

 

آنچه که مسلم است حمایت و هواداری کسانی است که ما از آنها با عنوان ضدانقلاب یاد می کنیم؛ نسرین ستوده، مهدی خزعلی و مسیح علینژاد تنها نام چندتن از کسانی است که کشورهای غربی از آنها به نیکی یاد می کنند. متاسفانه علیرغم آنکه کشورهای اروپایی و فعالان به اصطلاح حقوق بشر اقدامات تروریستی در هر کجای دنیا را محکوم می کنند اما در باطن حامی کسانی هستند که در کشورهای هدف دست به اقدامات خرابکارانه می زنند!

 

نمونه این قبیل حمایت ها را می توان از رفتار و عملکرد نسرین ستوده و مهدی خزعلی و … جستجو نمود، جایی که انسانیت و شرافت قربانی منافع سیاسی می شود.

 

 گفتنی است نسرین ستوده که وکالت آرش رحمانی‌پور را برعهده داشت، حکم اعدام او را بی‌اعتبار و غیر قانونی دانسته بود.  امیررضا عارفی هم در جریان همان دادگاه‌ها به اعدام محکوم شده بود اما حکم او در دادگاه تجدید نظر به پانزده سال حبس و تبعید به مسجد سلیمان کاهش یافت. او در زمستان ۱۳۸۹ از زندان اوین به مسجد سلیمان منتقل شد. امیررضا عارفی چندی پیش گفته بود به دلیل مسیر طولانی تهران تا مسجد سلیمان، مادر و همسرش هر سه ماه یک بار موفق به ملاقات با او می‌شوند.
پیمان عارفی از کشور پس از مرخصی از زندان


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.