فراموشی نفس کشیدن هنگام استفاده از رایانه

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

کارشناسان اعتقاد دارند که ۸۰ درصد مردم وقتی که کاملا مجذوب رایانه‌های خود می باشند تنفس را فراموش می‌کنند.
 
این کارشناسان با اشاره به آپنه خواب به معنای وقفه‌ تنفس‌ بیش‌ از ۱۰ ثانیه‌ در حین خواب است، اظهار کرده‌اند آپنه ایمیل مشکلی است که ۸۰ درصد کاربران رایانه‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.
دکتر مفضل لاکداوالا جراح لاپراسکوپیک و کارشناس چاقی گفت: آپنه ایمیل اصطلاحی است که اولین بار توسط لیندا استون یک کارشناس سابق فناوری اطلاعات به کار رفت.
 
دکتر آمیت ساراف مشاور و پزشک داخلی اظهار کرد: این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که یک فرد به قدری مجذوب رایانه خود می‌شود که فراموش می‌کند تنفس کند. این شرایط یکی از گونه‌های آپنه خواب است که به صورت مشترک در اشخاص فربه و دارای اضافه وزن بالا ملاحظه می‌شود. آپنه ایمیل زمانی رخ می‌دهد که فرد درحال نوشتن یک نامه الکترونیکی یا انجام کاری روی رایانه بوده که نیازمند تمرکز است.
آپنه ایمیل در میان اشخاص چاق بیشتر متداول است و مهم‌ترین راهکار درمان آن کاهش وزن است. مانیتور کردن تنفس و استفاده از یک مانیتور ضربان قلب نیز موثر است. اگر این حالت به کرات رخ می‌دهد به کاربر پیشنهاد می‌شود که به پزشک مراجعه کند.
 
همچنین به کاربران رایانه‌ها پیشنهاد شده است که برای پیشگیری از ایجاد چنین شرایطی در کار خود وقفه ایجاد کنند، تمرین تنفس و تمرین حرکت چشم انجام دهند. از آنجا که چاقی و آپنه‌ای میل با هم مرتبط می باشند، کنترل وزن در این شرایط از اهمیت بالایی برخوردار است. درمیان بعضی از علایم آپنه‌ای میل می‌توان به سرگیجه، تپش قلب، گرگرفتگی صورت، اضطراب، بی‌قراری، تعریق بسیار، خواب آلودگی، کج خلقی، سردرد و لغزش حافظه اشاره کرد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.