فرانسه امام جماعت پاریس را اخراج کرد

ایرنا- وزارت کشور فرانسه دلیل اخراج ˈ محمد حمامیˈ امام جماعت یکی از مناطق پاریس را ایراد سخنان تند وی علیه یهودیان و همچنین زنان بدکاره درجامعه عنوان کرده است.

ˈمانوئل والسˈوزیرکشور فرانسه در این زمینه گفت: ˈ ما درمواجهه با تمامی کسانی که درمقابل جمهوری و ارزش های آن به ایراد سخنان کینه آمیز و نفرت آفرین می پردازند، مصالحه ناپذیر خواهیم بودˈ .

ˈ کلود گئان ˈ وزیرکشور راستگرای پیشین فرانسه هم چند ماه پیش، حمامی را به ایراد سخنان تند علیه یهودیان و همچنین شلاق زدن زن خرابکار تا پای مرگ ، متهم کرده بود.

وی که ۷۷ ساله است چهارشنبه گذشته پس از دستگیری درمقابل منزل اش به فرودگاه منتقل و فرانسه را به مقصد تونس ترک کرد.

دولت فرانسه چند ماه پیش هم نسبت به توقیف دارایی حمامی و همسر وی مبادرت کرده بود.

دولت سوسیالیست فرانسه درحالی که مسلمانان دربه قدرت رسیدن آنان با رای دادن به اولاند در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ نقش ایفا کرده اند، با اتخاذ سیاستی مشابه دولت راستگرای پیشین کشور اخیرا به دستگیری ها در محافل مسلمانان دست زده و تنگناهای بیشتری را علیه انان به اجرا گذاشته است.

این اخراج درشرایطی صورت می گیرد که بحث در زمینه مبارزه با یهودی ستیزی درفرانسه یکی از محورهای اصلی گفتگوی نتانیاهو با مسووولان فرانسوی درسفر به این کشور می باشد.

نتانیاهو روز گذشته برای انجام دیدار دو روزه رسمی وارد پاریس شد.

وی قراراست امروز/ پنجشنبه / درآیین یادبود سه دانش آموز و معلم یهودی تبارفرانسوی که چندی پیش درشهر تولوز فرانسه توسط ˈمحمد مراح ˈکشته شده اند، شرکت کند.

ایرنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.