فرانسه بدون متحد، گرفتار در جنگ مالی

۲۸م دیماه ،


به گزارش واحد مرکزی خبر از پاریس ؛ ۴۱ نفر از اتباع خارجی شاغل در میدان گازی الجزایر در حالی به گروگان گرفته شدند که کارشناسان فرانسه این اقدام را اولین عملیات تلافی جویانه شبه‌ نظامیان مسلح مالی ارزیابی کردند.

گفته می‌شود در میان گروگان‌ها اتباعی از امریکا ، انگلیس ، مالزی ، فلیپین و ژاپن حضور دارند.

هر چند احتمال می‌رود در میان گروگان‌ها از اتباع فرانسه هم باشند اما وزارت امور خارجه این کشور هنوز این خبر را تائید نکرده است.

در این گروگانگیری یک انگلیسی و یک الجزایری کشته و چند نفر هم زخمی شدند.

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در اولین واکنش به این گروگانگیری اعلام کرد احتمال دارد تعدادی از فرانسویان در میان گروگان‌ها باشند من در ارتباط دائمی با مقامات الجزایر هستم تا آنان در این باره به وظایف خود عمل کنند.

فرانسه با آغاز عملیات زمینی و تداوم بمب باران مواضع شورشیان مسلح در مالی در حالی وارد هفتمین روز این نبرد شده است که همچنان بعضی از گروه‌های سیاسی این کشور به ویژه حزب او.ام.پ به رهبری فرانسوا کوپه به ورود فرانسه به جنگ در مالی اعتراض دارند.

فرانسوا کوپه در پارلمان فرانسه خطاب به ژان مارک ارو اول وزیر این کشور گفت : ما به شدت نگران هستیم زمانی که می‌بینیم فرانسه این قدر منزوی شده است.

وی افزود: این گونه که اوضاع نشان می‌دهد ظاهرا فرانسه به نمایندگی از همه کشورها به تنهایی وارد این جنگ شده است.

هر چند بعضی از کشورهای اروپایی ورود فرانسه را به نبرد در مالی تائید می‌کنند اما هیچ یک نیروی نظامی به مالی اعزام نکردند و همین موضوع نماینده فرانسه را در حضور نمایندگان اتحادیه اروپا به واکنش واداشت.

دانیل کنبندی نماینده فرانسه در اتحادیه اروپا در نشستی خطاب به کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت : خانم اشتون شما می گوئید ما و همه می‌گویند به ما مربوط می‌شود در صورتی که سربازان فرانسوی در مالی در حال جنگ می باشند و این مسخره است که در مقابل کشته شدن سربازان فرانسه شما فقط به ارسال دارو اکتفا می‌کنید.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.