فرانسه به دنبال مداخله نظامی در مالی در شش ماه آینده است

۵ م دیماه ،

وزیر دفاع فرانسه گفت، انتظار دارد یک مداخله نظامی احتمالی برای سرکوب “تروریست‌ها” در شمال مالی در شش ماه اول سال ۲۰۲۴ صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، “ژان ایو لودریان” هم چنین به روزنامه لا کروآ گفت: مداخله نظامی در شش ماه اول سال آینده خواهد بود… زیرا در حال حاضر هیچ راه حل سیاسی وجود ندارد.

وزیر دفاع فرانسه تصریح کرد: پاریس نیروی نظامی به این کشور بحران زده آفریقایی نخواهد فرستاد اما به حمایت‌های قانونی خود از نظامیان آفریقایی برای باز پس گیری منطقه شمال مالی از شورشیان ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: فکر عملیات در دست بررسی است تا بیشتر تصحیح شود. نیروهای متشکل از ۴۰۰ نظامی اروپایی در ابتدای سال آینده میلادی قبل از اعزام به مالی تشکیل می‌شوند تا به ارتش محلی آموزش دهند و آنها را برای بازگرداندن قدرت در این کشور کمک کنند.

روز پنجشنبه شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه مورد حمایت پاریس را به تصویب رساند که بر اساس آن نیروهای حافظ صلح آفریقایی (AFISMA) برای یک ماموریت حداقل یک ساله به مالی اعزام می‌شوند.

مالی، مستعمره سابق فرانسه، همواره در تلاش برای متحد ماندن بود تا اینکه یک کودتای نظامی در ماه مارس اتفاق افتاد و افراطیون وابسته به القاعده و نیروهای شورشی الطوارق که به دنبال سرزمینی مستقل می باشند، از آشفتگی اوضاع بهره بردند و کنترل شمال مالی را به دست گرفتند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.