فرانسه درصدد کسب درآمد مالیات اضافی

۰۸م اسفند ،

وزیر بودجه فرانسه اعلام کرد که دولت برای جبران کسری بودجه، شش میلیارد یورو درآمد مالیاتی بیشتر در سال آینده نیاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه پیش‌تر گفته بود که دولت در سال آینده به جای وضع مالیات‌های تازه، به کاهش هزینه‌ها خواهد پرداخت.

اما دولت فرانسه با رشد اقتصادی کمتر از حد مطلوب در سال جاری، درصدد کاهش فشار مالی برآمده و از اتحادیه اروپا یک سال مهلت بیشتر برای رسیدن به اهداف کسری بودجه درخواست کرده است.

ژروم کائوزاک، وزیر بودجه فرانسه اظهار کرد که دولت با شش میلیارد یورو کسری در بودجه سال آینده روبرو خواهد بود زیرا مالیات‌های موقتی که امسال افزایش یافته‌اند، برای سال آینده حذف شده اند.

وی با تاکید بر اینکه مالیات‌های تازه بار مالیاتی را افزایش نداده بلکه باثبات نگه داشته اند، گفت: دولت باید در زمان تدوین بودجه سال ۲۰۲۴ در مورد اینکه مالیات‌های بیشتر برای چه کسانی افزایش یابد، تصمیم گیری کند.

به گزارش رویترز، دولت اولاند قصد داشت امسال به اهداف کاهش کسری بودجه برسد اما به سبب رشد ضعیف‌تر از حد مطلوب اقتصادی، ناچار شد از این هدف صرفنظر کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.