فرانسه در بحبوحه افزایش تورم، وارد اعتصاب سراسری شد

در بحبوحه افزایش تورم که رئیس جمهوری فرانسه را با یکی از سخت‌ترین چالش‌هایش از زمان انتخاب مجددش در مه سال جاری میلادی رو به رو کرده، اتحادیه‌های تجاری فرانسه امروز (سه‌شنبه) دست به یک اعتصاب سراسری زدند و خواستار افزایش حقوق ماهیانه شدند.

فرانسه در بحبوحه افزایش تورم، وارد اعتصاب سراسری شد

به گزارش ممتاز نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اعتصاب که عمدتا بخش‌های عمومی همچون مدارس و حمل‌ونقل را تحت تاثیر قرار خواهد داد، ادامه اقدامات صنعتی چند هفته‌ای است که پالایشگاه‌های بزرگ فرانسه را مختل کرده و فعالیت پمپ بنزین‌ها را به هم ریخته است.

رهبران اتحادیه‌های تجاری امیدوارند که کارگران با تصمیم دولت برای مجبور کردن تعدادی از آنها به بازگشت به سر کار در پالایشگاه‌ها و تلاش برای به جریان انداختن مجدد ارائه سوخت در این کشور، برای اعتصاب انرژی بگیرند؛ به گفته آنها تصمیم اقدامی که به گفته برخی‌ها حق اعتصاب را به خطر می‌اندازد.

کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری (CGT) خواستار ادامه این اعتصاب در کمپانی توتال انرژی شده است اگرچه این شرکت نفتی روز جمعه با دیگر اتحادیه‌ها به توافقی شامل افزایش هفت درصدی حقوق و یک پاداش رسید. این در حالی است که اتحادیه سی‌جی‌تی با اشاره به تورم و سود بالای شرکت توتال، خواستار افزایش ۱۰ درصدی حقوق است.  

همزمان با افزایش تنش‌ها در فرانسه، اعتصاب‌ها به دیگر بخش‌های انرژی از جمله ای‌دی‌اف، غول اتمی کشیده شده است؛ جایی که فعالیت‌ها برای تامین برق اروپاست، به تعویق خواهد افتاد.

یکی از نمایندگان اتحادیه اف‌ان‌ام‌ایی-سی‌جی‌تی گفت، اعتصاب‌ها بر فعالیت ۱۰ نیروگاه اتمی فرانسوی تاثیر می‌گذارد و تولید برق فرانسه تا ۲.۲ گیگاوات کاهش یافته است.

در بخش حمل و نقل عمومی، اختلال‌های عظیم در ترافیک محلی از جمله در مترو، قطار و همچنین قطارهای تندرو انتظار می‌رود.

این اعتصاب‌ها همزمان با اینکه قرار است دولت فرانسه بودجه ۲۰۲۳ را تصویب کند، صورت می‌گیرند.

راهپیمایی‌های اعتراضی قرار است در سراسر این کشور برگزار شود و در پاریس ساعت ۱۲ به وقت گرینویچ آغاز خواهد شد. هزاران تن روز یکشنبه برای اعتراض به افزایش قیمت‌ها، به خیابان‌های پاریس آمدند.   

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.