فرانسه: پژو در شرایط سختی قرار دارد

فرانسه: پژو در شرایط سختی قرار دارد

دولت فرانسه در گزارشی به بررسی وضعیت مالی شرکت خودروسازی پژو پرداخت و اذعان کرد این شرکت در شرایط سختی قرار گرفته است اما اخراج کارکنان، راه حل مشکل نیست.

به گزارش «عصرخودرو»  سیاست مدیران این شرکت در همراهی با تحریم های آمریکا باعث توقف بخش مهمی از فعالیت های آن و بیکاری هزاران نفر در فرانسه شده است. ایران تا قبل از تحریم ها سومین مرکز تولید محصولات پژو در جهان محسوب می شد.

بر اساس گزارش رویترز دولت فرانسه افزود شرکت پژو سیتروئن به تنهایی نمی تواند با کاهش هزینه ها و اخراج کارمندان بر مشکلات و چالشهای مالی غلبه کند و اخراج کارمندان این شرکت نباید بر روند تلاشهای آن در بخش تحقیق و توسعه آسیبی وارد کند.

بر اساس این گزارش امانوئل سارتوریوس نماینده دولت فرانسه برای ارزیابی وضعیت شرکت پژو تاکید کرد شرکت پژو باید پیش از هر گونه تصمیم گیری در خصوص تعطیلی کارخانه خود در شمال پاریس ، کل ظرفیت تولید خود را در نظر بگیرد .

شرکت خودروسازی پژوی فرانسه در نیمه نخست سال جاری میلادی با ۸۱۹ میلیون یورو معادل ۹۹۰ میلیون دلار زیان روبه‌رو شده است.شرکت خودروسازی پژو اعلام کرد این شرکت در نیمه نخست سال جاری با ۸۱۹ میلیون یورو معادل ۹۹۰ میلیون دلار زیان مالی روبه‌رو شده است.

علاوه بر تحریم ایران رکود عمیق در بسیاری از مهم‌ترین بازارهای جنوب اروپا از دیگر عوامل بروز بحران در شرکت پژوی فرانسه است. در راستای این وضعیت، پژو در اوایل ماه جاری از تعطیلی یک کارخانه بزرگ و کاهش ۸ هزار فرصت شغلی خبر داد.

بر اساس این گزارش، با این حال دولت فرانسه اعلام کرده است که برنامه پژو غیرقابل قبول است و این شرکت را مجبور خواهد کرد تا برخی از فرصت‌های شغلی را نگه دارد.

پنجشنبه ۲۳ شهریور   ۲۲:۵۸


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.