فرانسوی ها امروز نسخه سارکوزی را می پیچند

العالم: بر اساس تازه ترین نظرسنجی ها، “فرانسوا اولاند” همچنان از سارکوزی پیش است.

فرانسوی ها امروز در انتظارند تا ببینند کدام یک از نامزدها یعنی فرانسوا اولاند یا نیکولا سارکوزی نامزد راست گرا پیروز رقابت انتخابات خواهند شد و در صورت پیروزی اولاند سرنوشت سیاست ریاضت اقتصادی اروپا درهاله ای از ابهام قرار خواهد گرفت.

برخی از شهروندان فرانسوی در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم، مخالفت خود را با رییس جمهوری مجدد نیکولا سارکوزی اعلام کردند ؛ این درحالی است که برخی دیگر موافق سیاست های وی هستند.

در این راستا، آنچه این دور از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را متمایز می کند، ماهیت موضوعات مطرح شده شامل شیوه اداره کشور، وضعیت اقتصاد، نحوه تعامل با اتحادیه اروپا ، انرژی هسته ای ، مهاجرت و مساله ادغام مسلمانان درجامعه فرانسه است.

در همین زمینه جنبه احساسی و عاطفی در مطرح کردن این موضوعات در تبلیغات نامزدها به طور آشکار نمود پیدا کرده است.

سارکوزی در یک سخنرانی خود گفته بود که ” من این حق را دارم که فرانسه را به دفاع از ارزش ها ، فرهنگ ، زبان و الگوی جمهوری بودنش دعوت کنم “.

اولاند در مقابل گفته بود که ” اکنون به سارکوزی نگاه کنید و او را ببینید که درحال آخرین تلاش ها برای جلب نظر اکثریت ساکت به منظور کمک کردن به او هستند ، کاری که سارکوزی انجام داده است ، قرار دادن قشری از مردم درمقابل قشر دیگر بوده است ، کارگران دربرابر بیکاران ، صنعتگران دربرابر امدادگران ، و حتی فرانسوی ها را به بیگانه هراسی سوق داده است.

مساله قابل توجه در فعالیت های تبلیغاتی برای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه این است که تبلیغات در زمینه موضوعات قدیمی مانند مهاجرت ، اعطای حق انتخاب به خارجی ها و جایگاه اسلام در بافت اجتماعی فرانسه جای خود را به تمرکز بر روی راهکارهای واقعی به منظور کنترل و حل و فصل مشکلات اجتماعی و اقتصادی فرانسوی ها داده است.

سارکوزی درباره خطر درونگرایی فرقه ای در صورت اعطای حق رای به خارجی ها صحبت کرده و گفته است: اگر به خارجی ها حق رای بدهیم ، این مساله رویکرد فرقه ای درونگرایانه مشابه با آنچه که با آن روبرو هستیم ، ایجاد خواهد کرد و در زمان برگزاری انتخابات محلی شاهد خواهیم بود که اقلیت های مختلف ، خواسته هایی فرقه ای مربوط به خود را مطالبه خواهند کرد.

“برنو جودی” سردبیر روزنامه ” لوجورنال دی دیمانش ” فرانسه درمصاحبه با شبکه خبری العالم ، گفت: اولاند با شیوه ای کاملا” متفاوت با رئیس جمهوری فرانسه مردم را مورد خطاب قرار داد و فرانسوی ها را به آشتی و وحدت فرا خواند.

نظرسنجی های اخیر به شکل واضح از احتمال پیروزی ” فرانسوا اولاند ” نامزد سوسیالیست در برابر نیکولا سارکوزی رقیب راست گرای وی خبر می دهد.

با این حال ، راست گرایان نمی خواهند که واقعیت این پیش بینی ها را بپذیرند و بر مساله ” غافلگیری ” بیش از هر چیز دیگری تکیه دارند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ فرانسه ساعت ۸ صبح امروز (یکشنبه ۱۷ اردیبهشت) در سراسر این کشور آغاز ‌شد و حوزه‌های اخذ رأی در سراسر فرانسه فعالیت خود را برای جمع‌آوری آرای مردم آغاز کردند.

در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بالغ بر ۴۶ میلیون فرانسوی واجد شرایط رأی هستند که می‌بایست رئیس‌جمهور آینده جمهوری پنجم فرانسه را انتخاب کنند.

جوان آنلاین – آخرین عناوین بین الملل

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.