فرانسوی ها بیکارتر از همیشه

به گزارش ایرنا به نقل از آمار جدید وزارت کار فرانسه، میزان رشد بیکاری بین جوانان و افراد نزدیک به سن بازنشستگی نسبت به دیگر گروه های سنی مشهودتر بوده است.

براین اساس، بیکاری درگروه A یعنی افرادی که فاقد هرگونه شغل هستند، با ۷/۲۳ درصد رشد در ماه ژوئن به رقم دو میلیون ۹۴۵ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است.

این رقم بیشترین میزان بیکاران ثبت شده در میان افراد فاقد شغل از سال ۱۹۹۹ تاکنون در فرانسه به حساب می آید.

همچنین بررسی ها نشان می دهد که میزان بیکاری درهمین گروه نیز در جریان یکسال اخیرشاهد ۸/۷ درصد رشد بوده که رقم نگران کننده ای است.

وزیر کار فرانسه نیز گفته است که دولت باید برای مقابله با اوضاع نگران کننده در زمینه کار و مشاغل کاملا بسیج شود.

در همین حال نیز شمار افراد جویای کار با احتساب بیکاران گروه های B و C یعنی افراد دارای مشاغل غیرثابت و موقت به رقم نگران کننده چهار میلیون و ۳۹۵ هزارو ۵۰۰ نفر در ماه مورد بررسی رسیده است.

جمعیت بیکار در تمامی گروه های کاری نیز با در نظرگرفتن افراد جویای کار دراراضی ماورای بحار فرانسه به چهار میلیون و ۶۷۰ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.

همزمان با انتشار این آمار که نگرانی کارشناسان را برانگیخته است، برخی از صنایع و نهادهای دولتی و خصوصی فرانسه نیز نظر دارند با توجه به وجود بحران مالی اجرای برنامه برکناری بخشی از کارکنان و حقوق بگیران خود ظرف ماه ها و سال های آتی را در دستور کار قرار دهند.

ایجاد اشتغال پایدار برای انبوه جوانان جویای کار، ارتقای قدرت خرید شهروندان و رفع معضلات اقتصادی و اجتماعی از جمله وعده های فرانسوا اولاند رییس جمهور سوسیالیست فرانسه و گروه همراه وی در انتخابات امسال بود که تاکنون نتیجه ای در پی نداشته است.

اروپام **۱۴۹۵**۱۵۱۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۷۷۸۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.