فرانس ۲۴: کشته شدن سفیر آمریکا در لبیب مسیر تبلیغات انتخاباتی آمریکا را تغییر می‌دهد

خبرنگار شبکه فرانس بیست و چهار در واشنگتن تصریح کرد، مسئولان آمریکایی رسما کشته شدن سفیر خود را در لیبی تایید کردند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از فرانس۲۴، استانیسلاس دو سنت هیپولیت خبرنگار این شبکه افزود باراک اوباما در بیانیه ای اعلام کرد من قاطعانه حمله شرم آور به کنسولگری را که منجر به کشته شدن چهار آمریکایی از جمله سفیر مان شده است، محکوم می کنم. اوباما یادآوری کرده است از دولت خود خواسته است همه تلاش خود را به کار گیرند تا امنیت دیپلماتهای آمریکایی در لیبی و دیگر مناطق جهان تامین شود.

این خبرنگار افزود به نظر می رسد که اوباما از حمله به دفاتر نمایندگی آمریکا در سراسر جهان نگران شده باشد. کشته شدن سفیر آمریکا در خارج امری بسیار شوکه آور برای آمریکاییها است به خصوص آنکه عکسی از این سفیر در اینترنت منتشر شده که چهره زخمی او پس از حمله نشان داده می شود. این قضیه در آمریکا در حال پیدا کردن ابعاد بسیارگسترده است و باردیگر احساسات آمریکاییها را جریحه دار کرده است.

این خبرنگار درباره تاثیر این واقعه بر تبلیغات انتخاباتی آمریکا نیز گفت تا به امروز تبلیغات حول مسائل اقتصادی متمرکز بود و سیاست خارجی جایگاهی در این تبلیغات نداشت. پس از حمله به کنسولگری آمریکا میت رامنی جمهوری خواه در بیانیه ای از واکنش دولت اوباما به این حملات انتقاد کرده بود . جمهوریخواهان اوباما را فردی ضعیف در عرصه سیاستهای خارجی می دانند و پرونده لیبی امری جنجال برانگیز تلقی می شود.

 بیشترین انتقادها به این مسئله است که وزارت خارجه اعلام کرده بود حمله به مذهب اهانت آمیز تلقی می شود در حالی که همزمان به سفارتخانه آمریکا حمله شده بود اما قطعا گرایش آمریکا پس از کشته شدن سفیر تغییر خواهد کرد و به خبر اول روزهای آتی و ماه جاری تبدیل خواهد شد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.