فراهم شدن زیر ساخت های جذب ۵۶۰ هزار گردشگر خارجی در استان فارس/ افتتاح فاز نخست ریلی کمکی به تسریع و سهولت در جذب گردشگران داخلی و خارجی

بر اساس برنامه ریز ی های صورت گرفته باید تا پایان سال جاری ۵۶۰ هزار نفر گردشگر خارجی به این استان وارد شوند گفت: زیر ساخت های جذب این تعداد گردشگر خارجی در استان فارس فراهم است.

به گزارش خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، فریدون فعالی بعد از ظهر امروز با اعلام این خبر در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های جمعی در هتل ستارگان شیراز در حاشیه برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری شیراز افزود: شیراز یکی از بهترین  و مهمترین مقاصد گردشگری داخلی وخارجی است که هم اکنون زیر ساخت ها برای جذب ۵۶۰ هزار گردشگر خارجی در این استان فراهم است.
فعالی اضافه کرد: برای جذب ۷/۵ میلیون گردشگر خارجی به کشور کارهای بسیاری باید انجام داد که خوشبختانه  تشکیل کارگروه گردشگری در دولت یکی از مهمترین اقداماتی است که انجام شده و می توان به تحقق این موضوع امیدوار بود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با اشاره به افتتاح فاز اول راه آهن شیراز ادامه داد: افتتاح فاز اول این مسیر ریلی می تواند به تسریع و سهولت در جذب گردشگران داخلی و خارجی کمک کند.
فعالی با اشاره به برنامه ریزی ها برای ورود ۷/۵ میلیون گردشگر خارجی تا پایان سال جاری به کشور گفت: در این میان سهم استان فارس بیش از ۵۶۰ هزار تفر است که در انی خصوص برنامه ریزی ها، سیاست گذاری و هدف گذاری شروع شده است.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص توسعه حرم شاه چراغ (ع) نیز گفت: این طرح مصوبه شواری عالی شهرسازی است که به صورت کاملا حرفه ای دنبال شد به گونه ای که هیچ آسیبی به خانه های تاریخی ثبت شده در خط پروژه آسیب ندید.
مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس گفت: با توجه به این که پروژه در بافت تاریخی صورت می گیرد برای حفظ خانه های تاریخی ثبت شده اقدامات مناسبی را انجام داده است.
فعالی با اشاره به برگزاری جشنواره غذاهای سنتی ایرانی در کنار نمایشگاه بین المللی گردشگری شیراز افزود: این برنامه تحت عنوان فوق برنامه برنامه ریزی شده است که یکی از این برنامه ها جشنواره غذاهای سنتی است که با استقبال مهمانان و شرکت کنندگان روبه رو شد.
وی هم چنین از برگزاری دو کارگاه تخصصی، فعالیت های فرهنگی  و نیز برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در کنار هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری شیراز به عنوان فوق برنامه های این نمایشگاه نام برد.
این مقام مسئول در ادامه اضافه کرد: تعامل بسیار خوبی بین بخش خصوصی و بخش دولتی در استان فارس وجود دارد که نتیجه این هماهنگی و تعامل برگزاری با کیفیت نمایشگاه هاست.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درخصوص انتقال اسناد پژوهشکده باستان شناسی از شیراز به تهران گفت: البته این سوال را باید از پژوهشکده باستان شناسی دنبال کرد چرا که این اسناد در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس نیست و ارتباطی با این اداره ندارد.
فعالی در ادامه اظهارداشت: ادراه کل میراث فرهنگی استان فارس آماده همکاری با تمامی خبرنگاران و اصحاب رسانه است.
وی در ادامه تصریح کرد: دبیرخانه هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری شیراز با هدف برقراری ارتباط با گردشگران و مهمنان خارجی تداوم خواهد یافت.
وی خاطر نشان کرد: نمایشگاه بین المللی گردشگری شیراز یک نمایشگاه موفق بود که با استقبال شکرت کنندگان خارجی روبه روشد.
فعالی هم چنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص مرمت و بهسازی مسجد وکیل تصریح کرد: برای بهشازی این مسجد ۱۰ میلیارد ریال اختصصا یافته و سنگ های قدیمی مسجد دوباره به این بنای تاریخی بر می گردد.
وی افزود: در خصوص این بنای تاریخی همکاری بسیار مناسبی با اداره اوقاف وجود دارد و طرح های مصوب با همکاری دو اداره اوقاف و میراث فرهنگی پیگیری می شود.
وی خاطر نشان کرد: مسجد وکیل تا چند ماه دیگر کاملا ساماندهی خواهد شد که درکنار این مسجد ۸۴ کارگاه با هدف مرمت، بهسازی و ساماندهی بناهای تاریخی  در استان فارس فعال هستند.
وی در خصوص تبادل گردشگر خارجی در این استان با سایر کشور های دیگر تصریح کرد: بستری را ایجاد خواهیم کرد که با مشارکت بخش خصوصی تبادل گردشگر بین این استان وسایر کشورهای خارجی افزایش یابد که دراین میان گروه های مالزیایی بیشترین همکاری و تعامل را در این حوزه دارند.
وی با اشاره به برنامه ریزی ها برای وورد ۷/۵ میلیون گردشگر خارجی به کشور که سهم استان فارس در این میان ۵۶۰ هزار گردشگر خارجی است گفت: این موضوع به محض تشکیل کارگروه گردشگری استان فارس به صورت جدی دنبال خواهد و با برنامه ریزی مناسب به لطف خدا حتما به این مهم دست خواهیم یافت.
وی اضافه کرد: اگرچه دراین میان دغدغه هایی وجود دارد اما تمام تلاش مان را خواهیم کرد که موضوع جذب ۷/۵ میلیون گردشگر خارجی به کشور محقق شود.
وی با اشاره به پیشرفت های روز افزون و ارتقاء جایگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و استان ها ادامه  داد: در یک نگاه کلی می توان به این نتیجه رسید که جایگاه سازمان میراث فرهنگی در کشور و استان های مختلف سال به سال ارتقاء می یابد به گونه ای که در میراث فرهنگی استان فارس فعالیت های عمرانی و خدماتی صورت می گیرد که نسبت به سال های گذشته بی نظیر است. بنابراین موضوع تحقق ۷/۵ میلیون گردشگر خارجی با توجه به ارتقاء جایگاه سازمان میراث فرهنگی و پیشرفت های این سازمان به طور حتم موضوع جذب ۷/۵ میلیون گردذشگر خارجی تحقق خواهد یافت.
وی با بیان اینکه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر اساس یک برنامه ریزی و بر اساس یک مبنای حقیق این موضوع را مطرح کرده است اضافه کرد: به لطف خدا حتما در این کار موفق خواهیم شد.
وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ساماندهی مسافرین داخلی و ممنوعیت نصب چادر مسافرتی در معابر شهرگفت: این موضوع در شهر شیراز در طول سال اتفاق افتاده است و نصب چادر ممنوع است بنابر این در طول سال خصوصا نوروز امسال ظرفیت های هتل ها و مراکز اقامتی شیراز صددرصد تکمیل شد.
فعالی در بخش دیگری از صحبت های خود با انتقاد از ترویج سفرهای رایگان افزود: رایگان بودن سفرها ممکن ایت باعث شود که سفرها بدون هدف و برنامه ریزی صورت گیردبنابر این معتقدم که شکل کار در سفر باید تغییر کند.
فعالی در پاسخ به سوالی درخصوص نرخ گذاری بلیط های ورودی و پارکینگ های اماکن تاریخی و فرهنگی شیراز گفت: این نرخ گذاری دست ما نیست بلکه بر اساس دستور العمل های سازمان میراث فرهنگی کشور بلیط اماکن تاریخی ۵ هزار رسال تعیین شده است.
در این نشست خبری هم چنین مهران سوخکیان معاون گردشگری استان فارس نیز در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص سامان دهی مراکز اقامتی این استان گفت: بر اساس یک برنامه ریزی سامان دهی و استاندارد سازی هتل های استان فارس به صورت جدی دنبال می شود که البته در این خصوص در استان مشکلاتی نیز داریم که موارد به صورت مکتوب به معاونت گردشگری  اعلام شده است.
وی افزود: درسال جاری ۳۰ درصد هتل ها ی استان فارس استاندارد سازی خواهد شد.
وی گفت: بر اساس دستور العمل های صادره از تهران بازدید ها از هتل ها در استان فارس صورت می گیرد و استاندارد سازی از نظر ساختمان، بنا، منابع انسانی و کیفیت خدمات مورد ارزیابی قرار می گیرد.
سوخکیان هم چنین از آموزش و استاندارد سازی نیروهای انسانی و کارکنان هتل ها و مراکز اقامتی در این استان خبر داد.
سوخکیان در ادامه با اشاره به کیفیت برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری شیراز افزود: به نظر این نمایشگاه در حد بسیار مطلوبی برخوردار بود کما اینکه دبیر کل سازمان جهاین جهانگردی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه بیانیه ارسال کرده است.ر


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.