فرجی: مسوولان جهانی کاراته برای حل مشکل زنان محجبه قول مساعد دادند

ˈمحمدصادق فرجیˈ در گفت وگو با ایرنا خاطرنشان کرد: زنان کاراته ایران در مسابقه های قهرمانی آسیا و همچنین لیگ جهانی حضور یافتند و درخشش خوبی داشتند.

وی افزود: مذاکرات خوبی برای برطرف شدن این مشکل انجام داده ایم اما برای رسیدن به هدف خود احتیاج به رایزنی بیشتری داریم.

رییس فدراسیون کاراته اظهار داشت: خوشبختانه ˈمحمد علی آبادیˈ رییس کمیته ملی المپیک که در رقابت های آسیایی و لیگ جهانی کاراته حضور یافته بود، مذاکرات تاثیرگذاری با مسوولان فدراسیون جهانی داشت.

فرجی خاطرنشان کرد: برای حضور زنان محجه ایران در رقابت های جهانی باید اعضای هیات رئیسه فدراسیون جهانی نظر موافق خود را اعلام کنند و دبیر فدراسیون جهانی قول داد که در نشست های آتی نظرمثبت سایرین را بگیرد.

وی در مورد آمادگی تیم ایران برای حضور در مسابقات جهانی فرانسه عنوان کرد: رقابت های جهانی رویداد بسیار بزرگی است و تمامی تلاش خود را به کار بستیم تا تیم آماده ای را روانه این پیکارها کنیم.

رییس فدراسیون کاراته ایران با اشاره به اینکه این تیم می خواهد در جهانی فرانسه به روزهای خوب خود بازگردد، اظهار داشت: از چندماه قبل کارخود را با برگزاری مسابقات کشوری در تبریز آغاز کردیم و تا به امروز حدود ۱۵ اردو را برای آماده سازی تیم ملی پشت سرگذاشتیم.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه کاراته یکی از رشته هایی است که برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ شانس زیادی دارد، سرمایه گذاری عظیمی از سوی کشورهای مختلف انجام شده و کشورها بیکار ننشسته اند که ما مدال ها را جمع آوری کنیم.

وی در مورد حضور تیم ملی در لیگ جهانی کاراته خاطرنشان کرد: در مسابقه های آلمان تمامی تیم های اروپایی و مطرح جهان حضور دارند که مبارزه کردن در آن برای نفرات ایران بسیار مفید است و امیدوارم شرایط اعزام تیم ملی کاراته ایران به این رویداد فراهم شود.

فرجی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های فدراسیون کاراته پشتوانه سازی برای مربیان است عنوان کرد: دوره سطح ارتقاء دانش مربیان قهرمان پرور را با مدرسی مربیان مطرح کشور برگزار کردیم تا شرایط را برای راه اندازی پایگاه های قهرمانی استان ها فراهم کنیم.

وی ادامه داد: باید در بین مربیان یکسان سازی کنیم تا کاراته کاها در باشگاه ها شکل بگیرند و در تیم ملی صیقل یابند.

رییس فدراسیون کاراته در خصوص تشکیل تیم زیر ۲۳ نیز گفت: تیم ملی بزرگسالان باید همواره پشتوانه خوبی از نظر بازیکن داشته باشد و بر این اساس ما در رده های سنی مختلف تیم تشکیل دادیم تا در هر وزن تعداد زیادی بازیکن خوب داشته باشیم.

فرجی در مورد انتخاب حسن شاطرزاده به عنوان رییس کمیته همگانی فدراسیون کاراته اظهار داشت: شاطرزاده از مربیان مطرح این رشته است و می تواند به فدراسیون برای رسیدن به اهدافش کمک کند.

ورزشی**۳۷۸۳**۱۵۵۳

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.