فرخ‌نژاد: وقتی کشوری مراجع قانونی دارد نباید این اتفاقات رخ دهد/تهامی: بهتر است قبح بعضی چیزها را در ذهن مردم نشکنیم

۱۲م آذر ،

در واکنش به اعتراضات اخیر/۸

سینماپرس-گروه سینما/ به دنبال اعتراضاتی که انصار حزب الله و سینماگران در مقابل وزارت ارشاد روز قبل انجام دادند بعضی بازیگران از نقطه نظرات خود گفتند.

به گزارش خبرگزاری سینماپرس، در پی واکنش اهالی سینما به اعتراضات اخیر و تحصن انصار حزب الله از یک طرف و سینماگران از طرف دیگر روبه روی ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندان عرصه بازیگری نیز به واکنش پرداختند.

حمید فرخ نژاد بازیگر موفق و با تجربه سینمای ایران در گفت و گو با سینماپرس گفت: وقتی در کشوری مرجعی برای مراجعه و قانون وجود دارد نباید این اتفاقات بیافتد. مرجعی به عنوان قانون از تمام این اتفاقات جلوگیری می کند.

وی افزود: اگر معترضان بتواند از مجرای قانون وارد شوند این مسائل به وجود نمی آید.

کورش تهامی، بازیگر سینما و تلویزیون در این باره به سینماپرس گفت: من معتقدم هر چیزی راهی دارد و باید از راه آن وارد شد، حتی اعتراض کردن! بهتر است که مهربانانه تر و دوستانه تر مشکلات مطرح شود تا از این طرف هم در رفعش کوشا باشند.

وی با تاکید بر نادرستی بعضی رفتارها در حیطه هنر ادامه داد: بهتر است قبح بعضی چیزها را در ذهن مردم نشکنیم و افکار عجیب را نسبت به فیلم ها در ذهن ها به وجود نیاوریم. راه درست و منطقی همیشه بهتر است و می تواند تاثیرگذارتر باشد!

عزت الله انتظامی به عنوان پیشکسوت بازیگری سینمای ایران هم بر این نکته تاکید کرد که از مخالفان باید پرسید آیا فیلم را دیده اند یا نه؟

در ادامه فرشته طائرپور که هم اکنون فیلم «آینه های رو به رو» را بر پرده سینماها دارد در پاسخ به این سوال که آیا با اینگونه واکنش در خیابان موافق است گفت: چه طور ممکن است آدمی که همیشه تلاش می کند رفتار عاقلانه داشته باشد با این رفتارها موافق باشد؟ اما دیگر کارد به استخوان رسیده است!

گفتنی ست، تحصن اعتراض آمیز بر علیه فیلم «من مادر هستم» به کارگردانی فریدون جیرانی صبح دیروز از طرف انصار حرب الله و تجمع اهالی سینما به دفاع از سینمای ایران روبروی ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در میدان بهارستان برگزار شد.

انتهای پیام/ع/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۷۸۹


شبکه خبری سینمای ایران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.