فردا از میزان “آلودگی هوا” بطور نسبی کم می گردد/ آغاز موج تازه “بارش” ها

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

کارشناس هواشناسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

گودرزی گفت: کیفیت هوا تا فردا در تهران و دیگر کلان شهرها برای همه اشخاص و از بعدازظهر فردا با افزایش ابر برای اشخاص آسیب پذیر خطرناک است.

فریبا گودرزی، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده گفت: از امروز”پنجشنبه پنجم دی ماه ۹۲″ تا سه روز آینده به سبب سکون نسبی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت هوا غبار آلود و کیفیت هوا در شرایط نامطلوب قرار دارد در استان های آذربایجان شرقی، البرز، تهران، قزوین، مرکزی و اصفهان امروز برای همه اقشار خروج غیر ضروری پیشنهاد نمی شود و از فردا به بعد اشخاص آسیب پذیر و کودکان و سالخوردگان از تردد غیر ضروری در این استان ها اجتناب کنند.

گودرزی اظهار داشت: از بعدازظهر روز فردا تا یکشنبه در بعضی مناطق سواحل شمالی و شمال شرق کشور بارش پراکنده برف پیش بینی می گرددکه سبب کاهش محسوس دما طی روزهای شنبه و یکشنبه خواهد شد همچنین روز های شنبه و یکشنبه هوای استان های خراسان رضوی و خراسان شمالی بسیار سرد خواهد بود.

وی تصریح کرد: یک سامانه بارشی تازه از روز دوشنبه جنوب غرب  و غرب کشور وارد می گردد و تا روز سه شنبه نیمه غربی را در بر می گیرد و سبب افزایش ابر و بارش باران و برف می گردد و با ورود این سامانه به کشور ناپایداری جو آغاز می گردد.

کارشناس هواشناسی با اشاره به وضعیت آب و هوای تهران طی روزهای آینده گفت:  وضعیت آب و هوای تهران امروز، صاف و غبارآلود و برای فردا و روز شنبه، کمی ابری تا نیمه ابری، در پاره ای نقاط غبارآلود پیش بینی می گردد که کیفیت هوا تا فردا در تهران برای همه اشخاص و از بعدازظهر فردا با افزایش ابر برای اشخاص آسیب پذیر خطرناک است.

وی ادامه داد: سردترین مناطق کشور طی ۲۴ ساعت قبل ایستگاه مرکز استان همدان با دمای ۱۸ درجه زیر صفر و سردترین ایستگاه ها گزارش ممتاز به نقل از شده است و همچنین گرمترین ایستگاه هواشناسی کشور طی ۲۴ ساعت قبل بندرعباس با دمای ۲۳ درجه بالای صفر گزارش ممتاز به نقل از شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.