فرستاده آمریکا برای کمک به بهبود روابط با پاکستان عازم اسلام آباد شد

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۲/۰۷
فرستاده آمریکا روز چهارشنبه در تلاشی جدید برای کمک به کاهش تنش با پاکستان و بهبود روابط بین این دو شریک جنگ ، عازم اسلام آباد شد.
این فرستاده آمریکا پس از آن عازم پاکستان شد که نمایندگان پارلمان پاکستان اقداماتی را ازسوی واشنگتن ازجمله پایان یافتن حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به خاک کشورشان خواستار شدند .
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد مارک گروسمن فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان چهارشنبه شب عازم اسلام آباد شد تا درباره بازنگری اخیر پارلمان پارلمان درمورد روابط با آمریکا گفتگو کند .
ویکتوریا نولند سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مصاحبه با خبرنگاران گفت این یک رایزنی دوجانبه درمورد چگونگی کمک به بهبود روابط بین اسلام آباد و واشنگتن و کاهش تنش ها بین دو طرف است .
حمله سال گذشته نیروهای ویژه آمریکا به خاک پاکستان که منجر به کشته شدن اسامه بن لادن سرکرده سابق شبکه القاعده شد و همچنین حمله هوایی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) به خاک پاکستان که کشته شدن بیست و چهار سرباز پاکستانی را درپی داشت ، به شدت به روابط بین دو کشور آسیب وارد کرد.
حمله ماه نوامبر گذشته ناتو باعث شد تا پاکستان مرز خود را به روی این سازمان ببندد و این مهمترین بخش از همکاری بین اسلام آباد و واشنگتن از زمان حملات یازدهم سپتامبر سال دو هزار و یازده بود .
پارلمان پاکستان در توصیه هایی که اوایل این ماه تصویب شد ، عذرخواهی بدون قید و شرط آمریکا و همچنین پایان یافتن حملات هواپیماهای بدون سرنشین این کشور را به خاک پاکستان خواستار شد.
واشنگتن خواستار احیای روابط با اسلام آباد است زیرا همکاری بین دو طرف عاملی کلیدی در موفقیت آمریکا در مقابله با شورشیان در افغانستان است .
نولند از پاسخ به این پرسش که آیا گروسمن در سفر خود به اسلام آباد درباره همه درخواست های پاکستان گفتگو خواهد کرد یا خیر ، خودداری کرد .
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا کشته شدن سربازا‌ن پاکستانی را تاسف بار نامید اما از عذرخواهی به علت حملات هوایی ناتو خودداری کرد .
اگرچه شمار حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به خاک پاکستان کاهش یافته است اما آمریکا همچنان علاقمند به ادامه چنین حملاتی برای از بین بردن شورشیان در خاک پاکستان است .
برخی مقامات بلندپایه آمریکا ازجمله ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز اخیرا به منظور تلاش برای کمک به بهبود روابط با پاکستان ، به این کشور سفر کردند .
آمریکا به منظور کمک به بهبود روابط با پاکستان همچنین از انتقاد از آزمایش موشکی میان برد این کشور که قادر به حمله کلاهک هسته ای است خودداری کرد .
۱۶۱/۱۰۴

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.