فرش‌های دبیری پاییز ۹۲ به نمایش درمی‌آید

۰۲خردادماه،

مجموعه‌ای از طرح‌های بهرام دبیری، که در کاشان و کلاردشت در حال بافت است، پاییز امسال به نمایش گذاشته خواهد شد.

بهرام دبیری، نقاش و هنرمند معاصر ایران در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی هنرآنلاین دربارهٔ این مجموعه فرش گفت: در کلاردشت مشغول طراحی و کار بر روی یک مجموعه هستم که این طرح‌ها قرار است روی فرش بافته شود. بخشی از این آثار در کلاردشت بافته می‌شود و بخش دیگری را هم برای بافت به کاشان فرستاده‎ام.

وی با بیان اینکه همه این آثار به شکل قالیچه بافته خواهند شد نیز اظهار کرد: رویکرد من در خلق این آثار همچون همیشه ارائه آثاری است که در عین داشتن خصوصیات اثر هنری کاملا کاربردی باشند و خریدار آنها بتواند طبق خاصیت تاریخی‌شان همچون یکی از اسباب منزل از آنها استفاده کند.

دبیری که پیش از این مجموعه‎ای از نمدهایش را نیز در راستای توجه به آثار کاربردی به نمایش و فروش گذاشته بود تاریخ نمایش مجموعه تازه فرش خود را پاییز امسال اعلام کرد.

این هنرمند همچنین از کار بر روی یک مجموعه ظرف بلور تازه یاد کرد و گفت: مجموعه‎ای از ظروف کار کردم که تعداد آنها محدود بود و میهمانانم عید امسال درهمان کارگاه آنها را خریداری کردند. اکنون یک مجموعه تازه طرح‌هایم را به یکی از بلورتراشان بسیار ماهر سپرده‌ام تا آنها را اجرا کند.

وی با بیان اینکه معمولا از گالری‌ها از قبل وقت نمی‌گیرد افزود: دوستانم در گالری‌ها معمولا به من لطف می‎کنند و کارها را به نمایش می‏گذارند، مدتی قبل نیز خانم لیلی گلستان با تماس گرفتند و پیشنهاد دادند که کارهایم را برای نمایش به خانه تاریخی مسعودیه ببرم. ظاهرا مسئولان اداره این بنای تاریخی به تازگی تصمیم دارند تا این مکان را به عنوان نمایشگاه در اختیار هنرمندانی بگذارند که آثار کاربردی خلق می‎کنند. پس از هماهنگی‎های لازم بلورها و کاشی‌های خودم و همین طور سرامیک‎های روزبه پسرم در این مکان تاریخی به نمایش گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام
۶۵/۳۲


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.