فرصت های شغلی رشته مهندسی پلیمر و رنگ بررسی شد

اردیبهشت ۱۴۰۳

با حضور دانش آموزان در دانشگاه صنعتی امیر کبیر؛

رشته مهندسی پلیمر یکی از تازهترین رشته های مهندسی در ایران و جهان است که بطور کلی تمام فرایند طراحی تولید و ساخت ومواد پلاستیکی، لاستیکی، کامپوزیتی، الیاف و انواع رنگ و زرین در قالب مهندسی پلیمر گنجانده می گردد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران این رشته در ابتدا گرایشی از مهندسی شیمی محسوب می شد اما با مرور زمان و پیشرفت علم پلیمر و نیاز به تخصیص و آموزش جدی در جوانب مختلف این علم رشته مهندسی پلیمر به صورت مستقل آغاز به فعالیت کرد.

در مقطع کارشناسی ارشد این رشته دانشجویان با توجه به دانش کسب شده با دیدی جامع می توانند در یکی از سه گرایش فرایندهای پلیمری مهندسی پلیمریزاسیون و نانو تکنولوژی در پلیمر به صورت کاملا تخصصی و عمیق به ادامه تحصیل بپردازند.

پس از اتمام تحصیل مهندسین پلیمر با طیف گسترده ای از مشاغل روبرو می باشند اکثر مراکز پتروشیمی و صنایع بالا دستی مورد توجه مهندسان علاقه مند به سنتز و پلیمریزاسیون قرار می گیرد. همچنین با توجه به دانش کسب شده در دوران تحصیل مرکز تولید انواع زرین چسب و امولسیون نیز عاملی مناسب برای این مهندسان است.

گفتنی است: استفاده از پلیمرها در استخراج نفت صنایع الکترونیکی و ساخت ترانسیزتور و مواد عایق تولید قطعات موشک از جمله موارد و فرصت های شغلی برای مهندسین پلیمر است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Nasi:

    سلام
    با خیرتون صد در صد مخالفم. شوهر من یکسال بیکاره با فوق لیسانس پلیمر دانشگاه سراسری. تو رو خدا بچه های با استعداد رو گمراه نکنید. بخدا ظلمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.