فرمانداری سقز به فرمانداری ویژه ارتقا یافت

۲۳م آذر ،

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: هیات دولت در نشست عصر روز ۲۲ آذر ماه، با طرح ارتقای شهرستان سقز به فرمانداری ویژه موافقت کرد.

محسن بیگلری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه کردستان، با اشاره به امکانات فرمانداری ویژه در جذب اعتبارات، ارتقای جایگاه اداری فرمانداری و ادارات شهرستان و حل امورات مردم، اظهارکرد: در سال ۸۶ سه شاخص برای این امر در نظر گرفته شده بود که بعضی شهرستان ها از جمله مهاباد و میاندوآب از این فرصت استفاده و به فرمانداری ویژه تبدیل شدند، اما این مساله برای سقز علیرغم داشتن دو شاخص مسافت با مرکز استان و جمعیت شهری به سبب عدم پیگیری جدی محقق نشد.

وی افزود: شهرستان سقز در حال حاضر با جمعیت بیش از ۲۱۰ هزار نفر، سابقه داشتن فرمانداری با بیش از ۵۰ سال قدمت و با ۲۰۰ کیلومتر فاصله با مرکز استان دومین شهر این استان است و نیاز است با توجه به این شاخص ها، فرمانداری شهرستان سقز به فرمانداری ویژه تبدیل شود. علاوه برآن قدمت تاریخی، صبغه فرهنگی، جایگاه و موقعیت استراتژیک سقز به عنوان پل ارتباطی شمال غرب با جنوب غرب کشور و همسایگی با شمال عراق، ضرورت این امر را مضاعف کرده است.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هدف از تبدیل فرمانداری سقز به فرمانداری ویژه ارائه خدمات مناسب، افزایش اعتبارات شهرستان، تقویت برنامه‌ریزی شهرستانی، عدم تمرکز اداری، کاهش مراجعات مردم به مرکز استان، آمایش سرزمین و نیز محرومیت زدایی و توزیع عادلانه منابع و بودجه شهرستان‌ها است که این خواسته بجا و به نفع مردم سقز است.

بیگلری خاطرنشان کرد: با تبدیل فرمانداری سقز به فرمانداری ویژه، فرماندار حکم معاون استاندار را داشته و سطح مدیران واحدهای اداری وزارتخانه های مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بازرگانی و همچنین دستگاه امنیتی شهرستان به معاونت مدیر کل استان ارتقا می‌یابد.

وی در پایان یادآور شد: امروز هیات دولت با حسن نیت رییس جمهور و معاون اول ایشان این طرح را به تصویب رساند.

فرماندار شهرستان سقز هم در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: طرح تبدیل شدن فرمانداری شهرستان سقز به فرمانداری ویژه از سال‌ها قبل مطرح شده بود اما این مساله از سوی مسوولان به صورت جدی پیگیری نشده بود.

نادر فخری افزود: طرح ویژه شدن فرمانداری سقز با همکاری استاندار کردستان و پیگیری های شبانه روزی آقای بیگلری به عنوان نماینده دلسوز مردم شریف شهرستانهای سقز و بانه سرانجام توسط هیات دولت به تصویب رسید.

وی از تلاش معاون اول ریاست جمهوری هم برای همکاری و رایزنی های بسیار با اعضای هیات دولت به ویژه شخص رییس جمهوربرای ارتقای فرمانداری سقز به ویژه تقدیر کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.