فرمانده ارتش آزاد سوری به فرانسه رفت

۰۱م اسفند ،

روزنامه السفیر چاپ لبنان فاش کرد سلیم ادریس فرمانده گروهک تروریستی ارتش آزاد سوریه چهار روز پیش سفری محرمانه برای هماهنگی با وزارت دفاع فرانسه به این کشور داشته است.

به گزارش ممتازنیوز، فارس به نقل از پایگاه خبری «العالم» نوشت: این سفر برای هماهنگی درخصوص عملیات مشترک و درخواست از هم پیمانان فرانسوی برای عمل به وعده‌های خود درخصوص افزایش مسلح کردن عناصر مخالف نظام سوریه و کیفیت این سلاح‌ها صورت گرفت.

یک منبع امنیتی فرانسوی گفت: مخالفان سوری مسلح سلاح‌های سنگین مانند توپخانه و تجهیزات پیشرفته‌ای دریافت کرده‌اند، اما آنها با توافق با دستگاه‌های امنیتی آمریکایی و انگلیسی از مسلح کردن مخالفان به موشک‌های زمین به هوا اجتناب می‌کنند زیرا هراس دارند که این سلاح‌ها به دست گروه‌های سلفی جهانی بیافتد.

این منبع فرانسوی تأکید کرد که دستگاه‌های اطلاعاتی فرانسه و آمریکا نقش بسیاری در هماهنگی عملیات مخالفان سوری مسلح در نبرد در فرودگاه‌های راهبردی در شمال سوریه بازی کرده و مخالفان سوری مسلح بدون حمایت و سازماندهی کارشناسان اتاق عملیات خارجی فرانسه و آمریکا در منطقه نمی‌توانستند در عملیات خود علیه فرودگاه‌ها پیشرفتی بدست آورند.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.