فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان:عملیات مرصاد، تداعی ارزشها و ایثارگری ملت ایران بود

جمعه ۶ مرداد – ۰۱:۱۲:۲۷ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: عملیات مرصاد تداعی ارزش‌ها و ایثارگری ملت ایران بود.
به گزارش خبرگزاری آریا ، سردار علی استادحسینی، اظهار داشت: این عملیات یکی از موفق‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس بود که با الطاف خاصه خداوندی، نابودی سازمان نظامی منافقین را به همراه داشت و پرونده هشت سال دفاع مقدس در بعد سخت‌افزاری آن را با شکست منافقان بست.
وی اضافه کرد: ایستادگی و ایثار رزمندگان استان سمنان در عملیات غرورآفرین مرصاد کمر منافقان را شکست و عملیات فروغ جاودان آنها را به ذلت و حقارت تبدیل کرد.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه جنایات منافقان قطعا کمتر از صدام و آمریکای جنایتکار نیست، تصریح کرد: ۸۵ نفر از شهدای استان سمنان، کسانی هستند که در مقابله با منافقان به شهادت رسیده‌اند.
وی ادامه داد: همچنین از این تعداد ۶۸ نفر در عملیات مرصاد و ۱۷ نفر نیز از ابتدای انقلاب اسلامی به دست این عناصر مزدور، ترور شده و به شهادت رسیده‌اند.
سردار استادحسینی بیان داشت: ملت سلحشور و مسلمان ایران پس از اطلاع از تجاوز منافقین به میهن اسلامی، همه به هیجان در می‌آیند و با اعزام گسترده مردم با ایمان به جبهه‌های جنگ، موقعیتی برتر، فراروی فرماندهان نظامی ایران پدید می‌آورند که بدین ترتیب تعقیب و دفع متجاوزین به ایران اسلامی با جدیت تمام دنبال می‌شود.
وی با بیان اینکه رزمندگان استان سمنان در این عملیات در قالب چهار گردان به مقابله با منافقان پرداختند، عنوان کرد: یک گردان از سمنان، یک گردان از شاهرود و دو گردان از دامغان در این عملیات مشارکت داشتند.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: رزمندگان تیپ سرافراز قائم(عج) سمنان در مدت کوتاهی تنگه مرصاد را به گورستان منافقان مبدل کردند و آرزوی رسیدن سه ساعته آنان به تهران را به کابوس مرگ و نیستی و تباهی تبدیل کردند.
سردار استادحسینی گفت: عملیات مرصاد پلاک افتخاری برای رزمندگان و تیپ قائم سمنان است که با نقش آفرینی رزمندگان این تیپ و رزمندگان استان سمنان دشمن و منافقین در این عملیات ناکام ماندند.
وی افزود: منافقین به محض ورود به تنگه چهارزبر به سد محکم تیپ قائم برخوردند و در همان درگیری نخست رزمندگان تیپ ۱۲، چنان ضربه‏‌شستی به دشمن نشان دادند که منافقین تصور کردند با یک لشکر درگیر شده‌اند.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه طلایه‌داران مرصاد رزمندگان تیپ ۱۲ قائم (عج) استان سمنان بودند، اظهار داشت: آنان که امام خامنه‌ای در وصفشان فرمودند «اگر تیپ قائم (عج) نبود دشمن ممکن بود تا کرمانشاه پیش بیاید، آنکه ایستاد تیپ قائم بود اینها در تاریخ می‌ماند».
سردار استادحسینی گفت: عملیاتی که منافقین آن را فروغ جاویدان نام نهاده بودند با عملیات مرصاد به ذلت و خواری دشمنان و منافقان منجر شد و افتخار و پیروزی برای رزمندگان اسلام و ملت ایران به ارمغان آورد.
وی بیان داشت: استان سمنان همواره در دوران دفاع مقدس نقشی موثر و گسترده داشته است و در عملیات مرصاد از خود سابقه‌ای درخشان برجای گذاشت که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سفر تاریخی خود به سمنان به نیکی از آن یاد کردند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۷۱۳۱۲۲۷۴۲۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.