فرمانده منطقه یکم نداجا خبر داد: الحاق چند فروند شناور سطحی و زیرسطحی به نداجا

۰۷م آذر ،

فرمانده منطقه یکم نداجا از الحاق چند فروند شناور و تجهیزات تازه به این نیرو در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، “امیر دریادار دوم عرشه و ستاد حسین آزاد” فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های هفتم آذرماه، سالروز نیروی دریایی اظهار کرد: هفتم آذرماه سالروز حماسه آفرینی پرسنل ناوچه موشک‌انداز همیشه قهرمان و جاوید«پیکان» است.

وی با اشاره به این‌که نیروی دریایی مانند سایر نیروها در آبهای خلیج‌فارس و مرزهای آبی کشور در عرصه دفاع مقدس از کشور اسلامی ایران مانند نگینی درخشنده است، اظهار کرد: رویارویی نداجا با نیروی دریایی دشمن و آن همه افتخارات، رزم، رشادت و شهادت، کنترل و بازرسی کشتی‌ها در خلیج‌فارس و تنگه هرمز و مهمتر از همه نبرد قهرمانانه در برابر آمریکای متجاوز و حضور جدی در آبهای بین‌المللی نشانه اقتدار و اعتبار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی است.

آزاد از خودکفایی صنعت ساخت تجهیزات نظامی و جنگی در نداجا سخت گفت و بیان کرد: نیروی دریایی با جمع آوری اطلاعات توانست در ابعاد مختلف به دشمن ضربه بزند، همچنین با تدابیر خاص، یگانهای شناور را در زمان جنگ تحمیلی بر علیه ایران از تیررس دشمن خارج کرد.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادمه افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عین این‌که درگیر جنگ بود بومی‌سازی و آموزش دانشجویان در دانشگاه‌های دریایی نیز یکی از ابتکاراتش محسوب می‌شود، به طوری که این روش در دانشگاه‌های دریایی جهان مورد استقبال و الگو قرار گرفته است.

وی ادامه داد: خروجی این آموزش‌ها طراحی و ساخت ناوشکن جماران و سهند و پیشرفت در ابعاد مختلف نظامی و مجموعه‌های صنعتی را رقم زده است.

وی همچنین اضافه کرد: در دوران ۸ سال دفاع مقذس حدود ۳۰۰ تن کالا و ۱۰ هزار کشتی توسط توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اسکورت شدند و همچنین تعداد ۲۵۰ فروند کشتی نیز توسط صنایع ترمیم شد.

آزاد تصریح کرد: کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با رویکرد ارزش‌مداری و تابعیت ولایت فقیه، داشتن روحیه شهادت طلبی و ایثارگری به مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی برخواسته است.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: این نیرو در سه عملیات اشکان، شهید صفری و مروارید خطوط پشتیبانی و رگ اقتصادی دشمن را از دریا قطع کرد.

وی تصریح کرد: در میدان جنگ عامل موثر و برترساز تسلیحات نیستند، بلکه صحنه نبرد را اعتقادات رقم می‌زند و تکیه بر نیروی انسانی خدامحور حفظ منابع و منافع کشور را بیمه می‌کند.

فرمانده منطقه یکم نداجا همچنین درخصوص ویژه برنامه‌های هفتم آذرماه اظهار کرد: غبار روبی قبور مطهر شهدا، الحاق چند فروند شناور نظامی به مجموعه، حضور در نمازجمعه، مدارس و دیدار با امام جمعه بندر عباس از مهمترین برنامه‌های این روز در هرمزگان است.

آزاد با اشاره به پدیده دزدی دریایی در آبهای آزاد اضافه کرد: ناوگروهای اعزامی نداجا به آباهای آزاد برای تامین امنیت کشتی‌های نفتکش و تجاری جمهوری اسلامی ایران، این شناورهای را در خلیج عدن، باب المندب، دریای سرخ تا رسیدن به خلیج فارس و مسیر بلعکس فعالیت می‌کنند.

وی حضور در آب‌های آزاد نشانه اقتدار نیروی دریایی دانست و توضیح داد: تعمیرات اساسی شناورهای نیروی دریایی، طراحی ناوشکن هایی مانند جماران و سهند و ناوشکن‌هایی که در دست ساخت و تعمیر است، توسط متخصصان نظامی داخل انجام می‌شود و امروزه ما در جایگاهی قرار داریم که هیچکدام از بخش‌های این اقدامات به متخصصان سایر کشورها وابستگی ندارد.

آزاد اضافه کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از تجهیزات کامل زیرسطحی، سطحی و هوایی برخوردار است و به منطقه اشرافیت کامل در سطح و زیرسطح رسیده‌ایم.

سیاری در این‌باره گفته که روز چهارشنبه دو فروند هواناو با نام‌هایBH7 و تندر به توان نیروی دریایی ارتش اضافه خواهد شد.

همچنین طبق گفته فرمانده نداجا قرار است طی روزهای آینده دو فروند زیردریایی کلاس غدیر به مجموعه زیردریایی‌ها اضافه شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.