فرمانده نیروهای مخالفان: طرح حمله به دمشق به زودی به مرحله اجرا در می‌آید

۱۳م آذر ،

در حالی درگیری‌ها در سوریه میان مخالفان و نظامیان دولتی ادامه دارد که منابع لبنانی از وقوع اولین درگیری مسلحانه میان مخالفان و ارتش لبنان در مرزهای سوریه با این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، درگیری‌های در مناطق مختلف سوریه همچنان ادامه دارد و ریاض الاسعد، فرمانده نیروهای مخالفان موسوم به “ارتش آزاد سوریه” اعلام کرد: مخالفان برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌هایی برای حمله به دمشق، پایتخت در دست دارند و به زودی آن را به مرحله اجرا در می‌آورند.

وی گفت: این حمله بسیار بزرگتر از اقدامات نظامی پیشین ارتش آزاد سوریه خواهد بود و نقطه تمرکز آن دمشق است.

در همین حال، درگیری‌ها در اطراف فرودگاه دمشق برای پنجمین روز متوالی همچنان ادامه دارد و دو طرف مدعی می باشند که خسارت‌ها و تلفاتی به طرف مقابل وارد کرده‌اند.

در استان دیرالزور نیز مخالفان مدعی شدند، فرودگاه نظامی این شهر را به محاصره درآوردند و درگیری‌های مسلحانه برای تصرف آن ادامه دارد.

پیشتر مخالفان فرودگاه بوکمال را در استان دیر‌الزور را تصرف کرده‌ بودند و مدعی شدند که در حال تصرف کامل استان می باشند.

فروگاه حلب نیز روز یکشنبه شاهد انفجارهای مهیبی بود که گمان می‌رود به سبب حملات موشکی و خمپاره‌ای مخالفان به این فرودگاه بوده باشد.

در داخل شهر حلب نیز درگیری‌ها میان دو طرف ادامه دارد و هر دو طرف سعی دارند تا مواضع خود را در این شهر مستحکم‌تر کنند.

درگیری‌ها در استان ریف دمشق نیز ادامه دارد و مخالفان تمرکز نظامی خود را در شهر داریا که یکی از شهرهای استراتژیک این استان است، گذاشته‌اند. شهر داریا به فرودگاه نظامی المزه بسیار نزدیک است و این فرودگاه یکی از مهمترین فرودگاه‌های نظامی دولت سوریه محسوب می‌شود چرا که بیشتر هواپیماهای نظامی و هلی‌کوپترهای ارتش سوریه از این فرودگاه به هوا برمی‌خیزد.

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که در انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در شهر حمص ۱۵ تن کشته و ۲۴ تن دیگر زخمی شدند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد در درگیری‌های روز یکشنبه این کشور ۱۷۳ تن کشته شدند که ۶۴ تن آنها در دمشق و استان ریف دمشق بوده و ۴۱ تن دیگر در حلب جان خود را از دست دادند.

در بخش دیگری از خاک سوریه و در مرزهای این کشور با لبنان منابع محلی از درگیری میان ارتش آزاد سوریه و ارتش لبنان برای اولین بار خبر دادند.

منابع نظامی لبنان نیز اعلام کردند که این درگیری‌ها روز یکشنبه رخ داده و سبب آن نیز شلیک گلوله از سوی مخالفان مسلح دولت سوریه به سوی گشتی نیروهای ارتش لبنان بوده است.

منابع لبنانی در این خصوص گفتند: درگیری‌ها زمانی آغاز شد که یک گشتی گارد مرزی لبنان گروه‌های از اشخاص مسلح را در مرز لبنان با سوریه ملاحظه کرده و به سمت آنها حرکت کرده که آنها نیز برای ممانعت از نزدیک شدن گشتی به سوی آن شلیک کردند که این امر به درگیری میان دو طرف انجامیده است.

از پیشتر و به سبب کشته شدن ۱۷ لبنانی در مرزهای لبنان با سوریه که قصد ورود به خاک سوریه و انجام عملیات علیه دولت را داشتند وضعیت شکننده‌ای بر مناطق مرزی دو کشور حاکم شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.