فرمانده نیروی انتظامی: دولت توجه ویژه ای به مرزنشینان دارد

سردار ‘اسماعیل احمدی مقدم’ روز چهارشنبه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در محل ستاد هنگ مرزی ‘راز’ در شهرستان بجنورد افزود: دولت تخصیص امکانات به مرزنشینان را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی گفت: نیروی انتظامی نیز تلاش می کند بسترهای امنیت را در مناطق مرزی فراهم کند که در این راستا به مشارکت و همکاری مرزنشینان نیازمند است.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: نیروی انتظامی تمام تلاش خود را برای فراهم کردن امکانات لازم به منظور ایجاد امنیت و آرامش پایدار در مناطق مرزی بکار می گیرد.

سردار احمدی مقدم خدمات مرزنشینان و مرزبانی را کاری مثبت و مفید در جامعه عنوان و بیان کرد: کسانی که در مناطق محروم به خصوص بخش امنیت مرزی خدمت می کنند جزو صالحین هستند.

وی اضافه کرد: خدمات مرزبانی از آنجا که در راستای تامین معاش و رفاه مرزنشینان می باشد از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به وضعیت مرزی خراسان شمالی گفت: این استان امنترین مرزهای کشور اما در عین حال پرمشکلترین مرزهای کشور را نیز دارد.

سردار احمدی مقدم عمده مشکلات مرزهای خراسان شمالی را نداشتن راه مناسب دسترسی و کم تعداد بودن پاسگاههای مرزی این استان عنوان کرد.

وی ارتقا مناطق مرزی در تقسیمات کشوری به شهرستان را مهمترین گام برای جلوگیری از مهاجرت مرزنشینان و تامین امکانات مناسب در این مناطق دانست و گفت: باید با ارتقا مناطق مرزی زمینه سرمایه گذاری برای رونق اقتصادی مرزنشینان فراهم شود.

فرمانده نیروی انتظامی به ساختار جدید مرزبانی کشور نیز اشاره و بیان کرد: در ساختار جدید علاوه بر افزایش نیرو امکانات مناسبی نیز در اختیار مرزبانان قرار داده می شود.ک/۲

۶۲۳/۲۷۱۲/۶۲۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۰۷۲۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.