فرمانده نیروی دریایی ارتش: هنوز دستوری جهت حضور در اقیانوس اطلس نداریم

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

2841.jpg

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: خبرها خوشی از آخرین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش در روز ۷ آذر (روز نیروی دریایی) اعلام خواهیم نمود.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری با حضور در غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسنا، بر تداوم تولید ناوشکن‌های مختلف در نیروی دریایی ارتش تاکید نمود.

وی در همین رابطه اظهار نمود: خط تولید ناوشکن‌ها در نیروی دریایی ارتش ادامه دارد که ناوشکن جماران یکی از آنها بود و بعد از آن هم ناوشکن‌های ولایت و سهند قرار دارند و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره احتمال برگزاری رزمایش از سوی این نیرو نیز گفت:‌ ما آمادگی برگزاری رزمایش را داریم ولی هنوز تاریخ دقیق آن مشخص نمی باشد و منتظر اعلام ستادکل نیروهای مسلح هستیم.

سیاری با اشاره به گسترش حضور نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد و بین‌المللی، درباره حضور این نیرو در اقیانوس اطلس در آینده نزدیک، اظهار نمود: ناوگروه‌های ما آمادگی دارند که در اقیانوس اطلس حضور پیدا نمایند. هر کدام از ناوگروه‌های ما این توانمندی را دارند که هر وقتی دستور بگیرند، در هر جا از جمله اقیانوس اطلس حضور پیدا نمایند ولی هنوز دستوری مبنی بر حضور در اقیانوس اطلس دریافت نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تا مدار ۱۰ درجه شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، باب‌المندب و دریای سرخ حضور داریم و در هفته‌ای که گذشت نیز ناوگروه اعزامی ما در بندر سودان حضور پیدا نمود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه بیست و دومین ناوگروه دریایی ارتش پس از حدود سه ماه دریانوردی در بندر سودان حضور پیدا نمود، افزود: تامین امنیت خطوط مواصلاتی از ماموریت‌های مهم ناوگروه‌های ماست و در حالی که پیشتر تا باب‌المندب پیش رفته بودیم امروز تا دریای سرخ هم جلو رفته‌ایم و برقراری امنیت را گسترش دادیم.

سیاری همچنین درباره تاثیر حضور ناوگروه‌های کشورهای مختلف در خلیج عدن بر روی پدیده دزدی دریایی، گفت: به واسطه کنترل‌هایی که در خلیج عدن انجام داده‌ایم، فعالیت دزدان دریایی کمتر شده است؛ البته شرایط جوی هم نامناسب بود ولی اصلا بعید نمی باشد که دزدان دریایی موقعیت جغرافیایی خود را تغییر دهند و در جای دیگری حضور پیدا نمایند.

وی در پایان درباره عملکرد خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه ایسنا رسانه‌ای خوب و قابل اعتماد است، تاکید نمود: اگر ایسنا ارتباط خود را با نیروی دریایی بیشتر کند و خبرها مربوط به دریا، نیروی دریایی و حضور این نیرو در آب‌های آزاد را که نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی است بیشتر منتشر کند، مردم نیز بیشتر خوشحال می‌شوند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.