فرمانده نیروی دریایی سپاه خبر داد: تقلای دشمنان برای جاسوسی از نیروی دریایی سپاه/سیستم امن ارتباطی «ندسا»

به گزارش خبرآنلاین دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه طی سخنانی در گردهمایی سراسری توجیه حفاظتی نمایندگان افسران رایانه نیروی دریایی سپاه که در بندرعباس برگزار شد، با اشاره به آثار و پیامدهای بی‌توجهی به مسئله حفاظت اطلاعات و اسناد، تاکید کرد: کوتاهی در امر حفاظت از اسناد و اطلاعات و مسامحه در مراعات اصول امنیتی، تخلف و گناهی بزرگ است.
وی با بیان این که تلفات ناشی از کوتاهی در حفاظت از اسناد و اطلاعات در عین اینکه ممکن است نامحسوس باشد اما بسیار سنگین و در بسیاری از مواقع غیر قابل جبران است، گفت: نشت اطلاعات در بسیاری از موارد در موقع جنگ و مواجهه با دشمن آثار و پیامدهای خود را نشان می‌دهد و می‌تواند به تحمیل تلفات و افزایش تلفات به نیروهای خودی بیانجامد.
اهم صحبت‌های فرمانده نیروی دریایی سپاه را در ادامه به نقل از فارس بخوانید؛
–   اهمیت و ارزش حفاظت اطلاعات به گونه‌ای است که هیچ توجیهی نمی‌تواند مانع از نادیده گرفتن این اصل شود و نمی‌توان به بهانه انجام کار سازمان، به موضوع حفاظت اطلاعات بی‌اعتنایی کرد.
–   اهمیت موضوع حفاظت اطلاعات تا آنجاست که اگر در اثر مسامحه و غفلت، اطلاعاتی به دست دشمن بیفتد و از آنها بهره‌برداری کند و بر پایه همان اطلاعات خسارتی وارد کند و یا یک نفر را شهید کند، فرد مسامحه کننده در وارد کردن این خسارت و شهید شدن آن فرد، مقصر و شریک است.
–   ما گاهی برای تسهیل در انجام برخی کارها، اصول حفاظتی را نادیده می‌گیریم و تصور می‌کنیم که داریم کار صواب و درستی انجام می‌دهیم در حالیکه خواسته یا ناخواسته به دشمن یاری رسانده‌ایم.
–   باید الزامات حفاظت از اسناد و اطلاعات فراهم شود و کارشناسان حفاظتی در هر مقیاسی که هستند، میزان دانش و مهارت و آگاهی خود را بالا ببرند، بنا به شواهدی که به دست آورده‌ایم، در حال حاضر اولویت اول سرویس‌های جاسوسی دشمن در منطقه خلیج فارس، جمع آوری اطلاعات درباره نیروی دریایی سپاه است. وقتی اولویت اول آنها نیروی دریایی سپاه است، نباید در اثر غفلت و کوتاهی ما لقمه چرب و شیرین اطلاعات حساس نیرو به شکلی آماده، در اختیار دشمن قرار گیرد.

–   بی‌توجهی به موضوع حفاظت اطلاعات در ماموریت‌ها به مثابه پایمال کردن کار است و چه بسا خسارت بی‌توجهی ما به این امر از فایده‌ای که به ازای انجام آن ماموریت به دست می‌آوریم بسیار سنگینتر باشد. دشمن اطلاعات مربوط به ما را برای لحظه جنگ و رویارویی به کار می برد و ماهیت برخی از این اطلاعات به گونه‌ای است که می‌تواند باعث افزایش خسارات مادی و یا انسانی ما شود.
–  گاهی ما در اثر نادانی و یا کوتاهی در زمینه حفاظت اطلاعات، ناخواسته اطلاعات آماده‌ای را در اختیار دشمن قرار داده‌ایم و از این طریق به سازمان ضربه زده‌ایم و این یکی از مصادیق مهم گناه و تخلف است.سیستم‌های ارتباطی موجود چون منشا تولیدش بیگانه است، متاسفانه ابزارهای کنترلی خودشان را در آنها تعبیه کرده‌اند و موضوع کنترل در گسترش و برنامه ریزی قابلیت‌های اینترنت مورد توجه دشمن بوده است.
–   ما باید سیستم‌ها و ابزارها را بومی سازی کرده و ضریب امنیتی آنها را بالا ببریم، ما ایجاد سیستم ارتباطی امن را دستور کار قرار داده و گام‌های بلند و خوبی هم در این راه برداشته‌ایم و امیدواریم به زودی به شکل گسترده قابلیت بهره برداری از آن در سازمان فراهم شود.
/۲۹۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.