فرهاد رهبر پاسخگو نیست/ خواهان اصلاحات در دانشگاه تهران هستیم

به گزارش خبرنگارمهر سید محسن میرحاجی معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به انتقاد از نحوه مدیریت رئیس دانشگاه تهران پرداخت و با بیان اینکه مدیریت این دانشگاه مدیریتی فرهنگی نیست افزود: معتقدم ریاست فرهاد رهبرحراست گونه است.

وی گفت: قانون در دانشگاه تهران لحاظ نمی شود و فقط آقای مدیر به منیت خود تاکید می کند.

این فعال دانشجویی با اشاره به اهمیت برگزاری کرسی های آزاد اندیشی افزود: یکی از مطالبه های جدی و اساسی مقام معظم رهبری از دانشجویان برگزاری کرسی های آزاداندیشی است اما فرهاد رهبر نظر دیگری دارد و می خواهد کرسی های آزاد اندیشی به صورت محدود در محیط دانشگاه تهران برگزار شود.

معاون سیاسی بسیج دانشجویی در ادامه افزود: رئیس دانشگاه تهران با پخش فیلم قلاده طلا در این دانشگاه مخالت کرد و این اجازه را نداد که این فیلم در دانشگاه تهران نمایش داده شود و ما مجبور شدیم که این فیلم را در دانشکده علوم پزشکی پخش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بنده با رئیس دانشگاه تهران دیدار و گفتگو کردم و از وی خواسته بودم تا فیلم قلاده های طلا در این دانشگاه اکران شود اما وی با قاطعیت مخالفت خود را اعلام کرد و گفت: من به هیچ وجه این اجازه را نمی دهم که این فیلم در این دانشگاه پخش شود. به وی گفتم نهاد رهبری با پخش این فیلم مشکلی ندارد که رهبر در واکنش گفت: هر کس بخواهد این فیلم را اکران کند من در آن نهاد را تخته می کنم.

این فعال دانشجویی گفت: ما این فیلم را اکران کردیم و هیچ مشکلی در دانشگاه و در بین دانشجویان بوجود نیامد و شرکت کنندگان نیز به راحتی نظرات و دیدگاههای خود را بیان کردند من نمی دانم فرهاد رهبر برای چه مخالفت کرد.

میرحاجی در ادامه به انتقاد از موضع گیری اخیر معاونت فرهنگی دانشگاه تهران پرداخت و گفت: آقای سیف در مصاحبه ای همان حرفهای رئیس دانشگاه تهران را بیان کرد ما خطاب به وی می گوییم که شما دیگر حرفهای رهبر را دوباره مطرح نکنید.

وی خطاب به مسئولین دانشگاه تهران به ویژه رئیس این دانشگاه گفت: بهتر است به جای مخالفت با برنامه های دانشجویان به فکر آموزش دانشگاه تهران باشید این چه بلایی است به سر آموزش دانشگاه تهران آمده است. بهتر است به فکر خوابگاه دانشجویان دانشگاه تهران باشید.

معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران افزود: معاون فرهنگی دانشگاه تهران از ما می خواهد که انتقادهای بسیج سالم بیان شود چقدر ما فریاد زدیم چقدر به این موضوع اشاره کردیم که وضعیت حجاب در دانشگاه تهران نامناسب است چرا آقای رهبر به عنوان رئیس دانشگاه به این موضوع رسیدگی نمی کند.

وی با طرح این پرسش گفت: آیا اکران فیلم قلاده های طلا مشکل داشت یا برگزاری شب چله؛ آن هم در شهادت اباعبدالله الحسین؟

میرحاجی گفت: من از خبرنگاران می خواهم تا از پردیس هنر دانشگاه تهران بازدید کنند تا به این  گفته های من پی ببرند. در کلاس های موسیقی و بازیگری پردیس هنر به راحتی از ارزشهای اسلامی عبور می کنند و آن را نادیده می گیرند.

معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: ما به قصد خیرخواهی این مطالب را بیان می کنیم و از مسئولین ذیربط می خواهیم در اسرع وقت در عملکرد خود تجدید نظر کنند.

وی در ادامه در پاسخ به این سئوال که آیا این انتقادات فقط از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران مطرح شده است یا تشکل های دیگر دانشجویی نیز این انتقادات را قبول دارند افزود: من از طرف بسیج دانشجویی سخن می گویم و تا جایی که در جریان هستم تشکل های دیگری همچون انجمن مستقل انتقاداتی دارند.

میرحاجی اظهار امیدواری کرد که به تغییر رویه مدیریت در دانشگاه تهران امیدوار است و اگر این رویه کماکان ادامه یابد ما از راهکارهای دیگر نظرات خود را بیان می کنیم.

وی از دانشجو وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری نیز خواست تا نسبت به نحوه مدیریت در دانشگاه تهران حساس باشد.

این فعال دانشجویی در پاسخ به این سئوال که آیا فرهاد رهبر دستوری برای خارج کردن اجناس خارجی از دانشگاه تهران صادر کرده است یا نه ، گفت: اجناس خارجی همچنان در دانشگاه تهران دیده می شود . 

معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده بود و اقای فرهاد رهبر نیز به عنوان یکی از اقتصاددانان شناخته می شوند اما آیا توانستند در سال گذشته نظرات و دیدگاههای خود را در زمینه اقتصاد بیان کند. آیا دانشگاه تهران توانست کار پژوهشی خوبی انجام دهد و آن را در اختیار مسئولین قرار دهد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از انتقاداتی که به فرهاد رهبر وارد است آن است که وی به هیچ کس پاسخگو نیست ، این چه مسئولی است که پاسخ هیچ کس را نمی دهد.

عضو شورای تبیین بسیج دانشجویی دانشگاههای کشور در پایان سخنانش درباره لغو تجمع امروز دانشجویان مقابل سفارت بحرین گفت: دانشجویان بنا داشتند رسالت خود را برای حمایت از مردم بحرین انجام دهند اما دولت تجمع دانشجویان را لغو کرد و مانع برگزاری این تجمع شد.

وی گفت: ما از دستگاه دیپلماسی می خواهیم که تکلیف خود را با منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری روشن کند. تجمع امروز دانشجویان چه ضربه ای را به انقلاب وارد می کرد؟ چرا مسئولین آن را لغو کردند؟

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.