فرهت: سمفونی خلیج‌فارس را به عشق ایران ساختم

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

به بهانه روز ملی خلیج فارس/

شاهین فرهت گفت: خلیج‌فارس برای همه ایرانیان مهم و باارزش است و من سمفونی خلیج فارس را فقط به عشق ایران ساختم.

شاهین فرهت، آهنگساز در گفت‌وگو با هنرآنلاین گفت: خلیج فارس برای همه ایرانیان مهم و با ارزش است و من سمفونی خلیج فارس را فقط به عشق ایران ساختم و با این سمفونی می‌خواستم عظمت و شکوه آن را نشان دهم.

این آهنگساز در ادامه بیان کرد: سمفونی خلیج‌فارس را هفت سال پیش ساختم و برای اولین بار لوریس چکناواریان این سمفونی را در ارمنستان اجرا کرد که با استقبال مخاطبان مواجه شد؛ البته فقط دو بخش از این سمفونی اجرا شد که امیدوارم سال آینده با ارکستر بزرگ این اثر را در روز خلیج فارس اجرا کنیم.

فرهت افزود: بخش اول این سمفونی فرم کامل سمفونی است که به صورت موسیقی برنامه ای دورنمای خلیج فارس را مجسم می کند که گاهی دریا با آرامش و گاهی همراه با جوش و خروش است. همچنین این بخش مدار احساسی وسیعی را بیان می کند.

این آهنگساز خاطرنشان کرد: بخش دوم این سمونی همراه با کلام است که شعر آن از عبدالجبار کاکایی است که به دو صورت دکلمه و آواز اجرا شده است .

شاهین فرهت دربارهٔ بخش پایانی سمفونی خلیج فارس گفت: بخش آخر نماینده خلیج فارس است که شکوه، عظمت آن را بیان می‌کند و این بخش نشان می‌دهد که خلیج فارس همیشه فارس است و خلیج فارس باقی می‌ماند. او تاکید کرد: امیدوارم در سال های آینده این سمفونی در تمام کشورهای جهان و در شهرهای مختلف ایران اجرا شود زیرا وظیفه همه ایرانیان این است که خلیج فارس را با جان ودل حفظ کنند.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.