فرهنگستان هنر میزبان اعضای شورای ملی هنر کره جنوبی

دوشنبه ۲۶ تیر – ۰۳:۰۳:۲۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- جمعی از اعضای شورای ملی هنر کره جنوبی که به ایران سفر کرده اند روز گذشته با حضور در فرهنگستان هنر ضمن بازدید از بخش های مختلف این فرهنگستان با استاد علی معلم دامغانی و اعضای شورای پژو.هشی فرهنگستان دیدار کردند و به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، گروهی از کارشناسان شورای ملی هنر کره جنوبی (آرکو) با حضور در فرهنگستان هنر به بررسی و گفتگو پیرامون موضوعات مختلف پرداختند.
در این نشست ، استاد معلم، رییس فرهنگستان هنر،ضمن خوش آمد گویی به حاضران و شرحی کوتاه از فرهنگ و تمدن غنی ایران و لزوم توجه به فرهنگ غنی شرق و هنرهای بومی و منحصر به فرد ایرانی که در جهان نمونه و همتا ندارد، گفت :” امیدورام در این سفر بتوانید از برخی شهرهای تاریخی و باستانی ایران دیدار کنید به ویژه شیراز و اصفهان که نمایانگر تمدن و فرهنگی دیرینه و غنی شرق و ایران به شمار می روند و قطعا می تواند برای شما جاذبه های فراوانی داشته باشد.”
رییس فرهنگستان هنر توجه به روح هنر در ایران زمین و تمدن ایران را مورد تاکید قرار داد و خواستار توجه جدی به عمق آثار هنری و معنای نهفته در این آثار هنری برگرفته از فرهنگ و تمدن غنی شد.
“کیم چان هیونگ”نماینده شورای ملی هنر کره جنوبی هم در این دیدار با بیان این که دو کشور ایران و کره ، دو تمدن بزرگ شرق هستند گفت : یکی از اهداف اصلی هیئت فرهنگی کره نزدیک کردن دو کشور به یکدیگر با محور هنر شرقی است.
او با تاکید بر این که تاریخ ایران ، تاریخی بزرگ و قابل توجه است، ادامه داد : همکاری مشترک فرهنگی و هنری میان دو کشور می تواند دستاوردهای فراوانی داشته باشد.
“عبدالرحیم فیروززاده”مدیرکل روابط بین الملل فرهنگستان هنر نیز در این نشست با اشاره به این که فرهنگستان هنر ظرفیت فراوانی برای بر قراری ارتباطات فرهنگی و هنری در سطح بین المللی دارد گفت : “فرهنگستان هنر بر اساس این فلسفه به برقراری ارتباط با تمدن های دیگر از جمله تمدن کهن کره علاقه‌مند است چرا که هنر زبان جهانی است و هر کسی از هر قشر و طبقه و فرهنگ ملتی می‌تواند به وسیله آن گفتگو کند.
وی ادامه داد: در جهان پیچیده و رسانه ای کنونی که بر روی عنصر فردیت تاکید می شود، باید فضایی برای گفتگو بیابیم و بهترین روش گفتگو به زبان هنر است. وقتی دو طرف با هم به گفتگو می‌نشینند به طور طبیعی حادثه ای رخ می‌دهد که به آن مناسبات می‌گوییم و فرهنگستان هنر‌‌‌ بر انجام این مناسبات بر اساس احترام متقابل بر فرهنگ و هنر تاکید دارد و می‌توانیم نقشه راهی با همکاری و توافق طرفین تهیه کنیم که نشان دهنده برنامه‌ریزی‌های مشترک باشد.”
وی گفتگو و تعامل بین هنر‌مندان دو کشور را اولین پلی دانست که باید در نهایت به تعامل بین مردم کوچه و بازار ختم شود تا دانش بین دو تمدن به آرامی راه شکوفایی را پیدا کند.
فیروز زاده هدف فرهنگستان از این سفر را بر۴ محور تبادل هنرمندان، برگزاری نمایشگاه هنر ایرانی در سئول، ترجمه مجموعه کتاب‌های هنر معاصر کره به زبان فارسی و برگزاری دوره آموزشی فنی برای هنرمندان منتخب فرهنگستان هنر در سئول متمرکز دانست.
بنابراین گزارش، دکتر بهمن کاظمی، معاون پژوهشی فرهنگستان هنر نیز در این نشست تاکید کرد :”نگاه ما در فرهنگستان هنر متفاوت از نگاهی ست که در سازمان‌های دیگر هنری در قالب روابط دیپلماتیک به آن می‌پردازند و مااز منظر فلسفی به هنر توجه می‌کنیم چرا که معتقدیم انسان ها قبل از تعلق به جهان مادی، همگی دارای بعد روحانی وانسانی هستند و ‌معتقدیم که در این جهان که تقریبا تهی از معنا شده، هنوز مردمان در مشرق زمین حامل این روح و رسالت روحانی هستند و انتقال این روح روحانی نقطه مشترک هنر‌مندان ایران و کره جنوبی ست و ما در فرهنگستان هنر به دنبال شرکایی هستیم که مفهوم معنوی و روحانی هنر را در جهان معاصر بروز بدهند و ‌هنر آنها برای مردم نمادی از پیوستن انسان‌هایی باشد که به اخلاقیات معتقدند و‌نشانی از جان‌های آزاد را به نمایش بگذارند.”

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۶۱۵۰۳۲۴۶۲۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.