فرهنگسرای مقاومت و بیداری اسلامی

جام جم آنلاین: رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برپایی فرهنگسرای مقاومت و بیداری اسلامی همزمان با روز جهانی قدس در پارک دانشجو، بلوار کشاورز و میدان انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر خوراکیان تولید و توزیع پلاکاردهایی با طراحی ویژه برای گروه سنی کودکان را از جمله  اقدامات این فرهنگسرا در جریان راهپیمایی روز جهانی قدس در پایتخت اعلام کرد و گفت: این پلاکاردها با عنوان «کودکان ایستاده اند» تهیه شده و در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

وی افزود: روی این پلاکاردها شعار «ما با کودکان فلسطین ایستاده ایم» نوشته شده و هر کودک علاوه بر این پلاکارد پرچم ایران و پرچم یکی از کشورهای جنبش بیداری اسلامی را در دست خواهد داشت.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پازل ۳۲ قطعه ای مسجد الاقصی با عنوان «بار دیگر مسجدی که دوستش می داریم» را از دیگر محصولات فرهنگسرای مقاومت و بیداری اسلامی اعلام کرد و اظهارداشت: تولید و توزیع پوسترهایی با عنوان «صبح نزدیک است» شامل نظرات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در ارتباط با فلسطین و مقاومت از دیگر برنامه های این فرهنگسرا در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس است.

وی تصریح کرد: نمایشگاه عکس «همیشه مقاومت جواب می دهد» شامل تصاویری از پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه و تبادل اسرای لبنان در فاصله سال های ۸۵ تا ۸۷ در فرهنگسرای مقاومت و بیداری اسلامی برپا می شود.

خوراکیان نمایشگاه «خط سرخ مقاومت» شامل تشریح روند مبارزات و ایستادگی های مردم کشورهای سوریه، فلسطین و لبنان در برابر رژیم صهیونیستی را از جمله برنامه های این فرهنگسرا عنوان کرد و افزود: توزیع ۲۰ هزار نسخه بروشور «شهر قبله» شامل تاریخچه اشغال فلسطین و دو هزار پوستر مرتبط با این مناسبت و همچنین فضاسازی مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس با پرچم کشورهای بیداری و مقاومت اسلامی از جمله، سوریه، فلسطین، لبنان و بحرین از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.

وی از آغاز ویژه برنامه های فرهنگسرای بهاران به مناسبت روز قدس، از ۲۴ مرداد ماه خبر داد و گفت: در شب نخست ویژه برنامه های این فرهنگسرا، ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین سخنرانی خواهد کرد و علاوه بر این نمایشی با موضوع مقاومت اسلامی برگزار می شود.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به آغاز شب شعر فلسطین از چهارشنبه ۲۵ مرداد در فرهنگسرای بهاران اشاره کرد و افزود: این مراسم با حضور شش شاعر فارسی و عربی زبان برگزار می شود. همزمان با این شب شعر نمایشگاه تخصصی فلسطین در فرهنگسرا فعال خواهد بود و ساخت عروسک های نمادین در این نمایشگاه برای حمل در راهیپمایی روز جهانی قدس انجام می شود.

همچنین شب جمعه ویژه برنامه ای با عنوان رهایی قدس با سخنرانی دکتر سلطان شاهی رییس مرکز مطالعات فلسطین نهاد ریاست جمهوری در فرهنگسرای بهاران برگزار می شود.

ویژه برنامه «برآستان جانان» که تا پایان ماه مبارک رمضان در فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود، همزمان با روز جهانی قدس به موضوع مقاومت و بیداری اسلامی خواهد پرداخت.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.