فرهنگی: احتمال رای گیری مجدد برای کل کابینه/ شورای نگهبان رفع ابهام کند

۹ م دیماه ،

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با احتساب سه وزارت خانه ادغام شده تغییرات در کابینه کمتر از نصف می گردد، گفت: در این خصوص اختلاف نظری وجود دارد که شورای نگهبان باید نظر بدهد.

محمد حسین فرهنگی در خصوص رای گیری مجدد برای کابینه دولت دهم در پی عزل و نصب‌های مکرر رئیس جمهور گفت:‌ این حکم قانون اساسی است که اگر نیمی از وزیران کابینه تغییر کنند، رئیس جمهور باید مجدد برای کابینه خود از مجلس رای اعتماد بگیرد.

وی با بیان اینکه هیات رئیسه در یک جلسه این موضوع را بررسی کرده است ، گفت: در اینجا اختلاف نظری وجود دارد که آیا سه وزارتخانه‌ای که ادغام شدند نیز به معنای تغییر است یا خیر و در این خصوص باید با شورای نگهبان صحبت کرد چون تفسیر با شورای نگهبان است.  با احتساب این سه وزارتخانه تغییرات و عزل و نصب‌ها کمتر از نصف می‌شود اما بدون احتساب آنها نصف نخواهد شد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این موضوع به عنوان یک ابهام مطرح است، گفت: ابهام در این است که آیا کاهش وزارتخانه‌ها نیز می‌تواند جزو کم شدن، برکناری، استیضاح و نظایر اینها حساب شود یا خیر. ما منتظر نظر شورای نگهبان هستیم.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.