“فرهنگ‌نامه آزادگان” پیام‌های بسیاری برای نسل جوان دارد/جای خالی ایده‌های هنری جذاب و اثرگذار در حوزه دفاع مقدس

فروردین ۱۴۰۳

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه “فرهنگ‌نامه اسارت و آزادگان” حرکتی ارزشمند برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به‌ویژه دوران مربوط به اسارت آزادگان است، گفت: این اثر پیام‌های بسیاری برای نسل جوان امروز و نسل‌های آینده دارد.

حجت‌الاسلام و السلمین سید علی طاهری در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ دربارهٔ تدوین «فرهنگ نامه اسارت و آزادگان» توسط مسعود ده‌نمکی، اظهار کرد: اقدام آقای ده‌نمکی در جمع‌آوری این فرهنگ‌نامه ‌اقدامی ارزشمند است و جای قدردانی دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جای این نوع کارها در نظام ما خالی است، عنوان کرد:این فرهنگ‌نامهحرکتی ارزشمند برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به‌ویژه قطعه‌ای از این دوران یعنی دوران مربوط به اسارت آزادگان عزیز است.این اثر پیام‌های بسیاری برای نسل جوان امروز و نسل‌های آینده دارد.

وی دربارهٔ کارنامه فعالیت‌های مسعود دهنمکی در حوزه دفاع مقدس، گفت:اگر بخواهیم نمره بدیهم، بالاترین نمره‌ها را می‌توان به کارهای مسعود ده‌نمکی داد؛ البته این نمره بالا به این معنی نیست که کارهای ایشان ضعف نداشته است ولی در مجموع عملکردشان خوب است و می‌تواند برای کسانی که می‌خواهد در این حوزه فعال شوند، الگو باشد.

طاهری دربارهٔ عملکرد فعالان فرهنگی در حوزه اسارت و آزادگی تصریح کرد: گمان می کنم به‌طور کلی موضوع دفاع مقدس و بخش خاصی از ان یعنی موضوع اسارت آنچنان که باید مورد قرار نگرفته است؛ به ویژه جای ایده‌های هنریجذاب با اثرگذاری بالا که بتواند سبب شناساندن حقایق و ارزش‌های آن دوران باشد، خالی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امیدواریم همه دست‌اندرکاران حوزه فرهنگ به‌ویژه صداوسیما، وزارت ارشاد وحوزه هنری توجهویژه و خاصی به دوران درخشان و ارزشمند «اسارت و آزادگی» است داشته باشند تا شاید بتوانم گوشه دینی که ایثارگران بر گردن ما دارند ادا کنیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.