فرهنگ استفاده از بازی های رایانه ای ملی در جشنواره تهران نهادینه می شود

به گزارش روز شنبه ایرنا از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، ‘علی سرتیپی’ افزود: بازی های رایانه ای امروز تاثیر بسزایی در زندگی خانواده ها دارد و بخش بزرگی از اوقات فراغت و ساعات تفریح کودکان به استفاده از بازی های رایانه ای می گذرد.

وی یادآور شد: کودکان و نوجوانان وابستگی بسیاری به بازی های رایانه ای دارند و عرضه بازی های قاچاق خارجی با قیمت ارزان می تواند تهدیدی برای جامعه باشد.

تهیه کننده فیلم پل چوبی درمورد برگزاری دومین جشنواره بازی های رایانه ای گفت: آشنایی کودکان و نوجوانان در این رویداد فرهنگی با بازی های ایرانی سبب استفاده هرچه بیشتر از محصولات داخلی می شود.

سرتیپی افزود: استفاده از بازی های نامناسب ضربه های روحی و روانی بسیاری بر نسل جوان دارد.

این تهیه کننده سینما گفت: امیدوارم سطح بازی های داخلی به حدی باشد که کودکان و نوجوانان استفاده از این نوع محصولات را به آثار خارجی ترجیح دهند و در عین حال تولیدات داخلی باید بر اساس نیازهای امروز فرزندان ما طراحی شود.

تهیه کننده فیلم ورود آقایان ممنوع یادآور شد: بسیاری از خانواده ها راغب به استفاده از بازی های رایانه ای خارجی نیستند از اینرو می توان با معرفی صحیح بازی های رایانه ای داخلی بسترهای مناسب برای استفاده هرچه بیشتر از این نوع آثار را فراهم کرد.

سرتیپی اظهار امیدواری کرد دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای فرصت مناسبی برای حضور کودکان و نوجوانان در کنار یکدیگر و آشنایی با بازی های سالم داخلی باشد.

دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران ۶ تا ۱۰ تیرماه امسال در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.

فراهنگ**۱۹۸۳**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.