فرهنگ استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد باید در جامعه نهادینه شود

ˈمحمد فرید لطیفیˈ سه شنبه شب درحاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه نقش مصالح ساختمانی استاندارد و تجهیزات امدادی در کاهش بلایای طبیعی درمحل نمایشگاه بین اللمللی استان قم در گفتگو با ایرنا، اظهار داشت: مردم باید درخصوص اهمیت استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد برای حفظ جان و مال خود، آگاهی کافی کسب کنند.

وی تصریح کرد: اگر این فرهنگ سازی به درستی صورت گیرد و مردم برای جان و مال خویش ارزش قایل شوند، آن وقت تلفیق این دو در راستای این فرهنگ سازی کاری ارزشمند، مفید و مورد تایید مدیریت بحران کشوراست.

لطیفی با اشاره به آیه ای از قرآن مجید مبنی برارزش بالای نجات دادن جان انسان ها از خطرات و بلایا، اظهار داشت: در نص صریح قرآن آمده که تلاش برای نجات جان انسانی ازمرگ مانند نجات تمام بشریت از مرگ است و به همین خاطراین آیه قرآن سرلوحه کار مجموعه مدیریت بحران کشور قرار گرفته که برای تحقق آن بهترین کار روی آوردن به استاندارد است.

معاون مدیریت بحران کشور در بخش دیگری از گفت و گوی خود تجهیزات به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه را خوب توصیف کرد در عین حال خاطر نشان کرد: این امکانات برای استانی مانند قم که معین استان تهران است،کافی نبوده و اگر در تهران یا استان های همجوار حادثه ای رخ دهد، این تجهیزات جوابگو نیست.

وی با اشاره به تلاش ها و اقدامات استان قم برای مجهز شدن به امکانات لازم برای مقابله با هر گونه خطرهای احتمالی ناشی از بلایای طبیعی اظهار داشت: مجوزها و اعتباراتی که برای احداث سوله های چند منظوره مدیریت بحران اخذ و تامین شده، از جمله آن است.

لطیفی با اشاره به حمایت های مالی مدیریت بحران کشور از استان قم اظهار داشت: کمک هایی به دستگاه های امداد گر و متولیان امداد و نجات مانند هلال احمر و آتش نشانی شده، ولی این اعتبارات به لحاظ اینکه مدیریت بحران کشور باید کل استان ها را تحت پوشش خود قرار دهد، کافی نیست، از این رو مسوولان استان باید توجه بیشتری داشته باشند.

نمایشگاه مذکور تا ۲۱ مهرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ دایر است.

ک/۳ ۷۴۰۶/۱۵۳۵ ** ۱۹۱۷

انتهای پیام /*

Social@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.